РУС УКР РУС ENG
НБУ: USD: 39.227 EUR: 42.442
Банк Покупка Продажа НБУ
USD 39.800 40.300 39.227
EUR 40.000 41.000 42.442
USD 39.180 39.515 39.227
EUR 42.320 42.839 42.442
Ми допрацьовуємо BuildPortal. Зовсім скоро він стане ще кращим!

Кому вигідні довгострокові договори з УЗ на вантажоперевезення: плюси і мінуси нових умов

Нова послуга «Укрзалізниці» розрахована на великих відправників з гарантованим потоком вантажів
1465 10.06.2020 в 11:41



Плюси і мінуси нових умов
договору УЗ


4 червня правління «Укрзалізниці» ухвалило рішення про запуск «довгих договорів» – контрактів з узгодженими термінами й обсягами перевезень у вагонах УЗ. А вже з 5 червня почали приймати заявки для отримання послуг за цим документом.

«Цей продукт не узгоджувався тривалий час в УЗ, його гальмували на багатьох етапах, але в зв’язку з позицією наглядової ради, членів правління та моєю особистою нам вдалося перейти від слів до справи! І відтепер ми маємо можливість укладати договори з ринком на прозорих стабільних умовах і гарантувати якість нашої послуги щодо подачі вагона і транспортування на довгий строк», – написав на своїй сторінці у Facebook Роман Веприцький, директор з інфраструктури «Укрзалізниці», в.о. члена правління держкомпанії.

В чому суть новинки та кому буде вигідно укладати з «Укрзалізницею» довгострокові договори на вантажоперевезення?


Суть ідеї

У рамках нового договору, текст якого доступний тут, можна укладати контракти строком на 9-12 місяців на перевезення вантажів у вагонах УЗ.

«Чим довшим буде термін замовлення послуги перевезень, тим нижчою і вигіднішою буде ціна за користування вагонами компанії», – пояснює Іван Юрик, в.о. голови правління АТ «Укрзалізниця».

Зокрема, вартість оренди одного зерновоза на добу, згідно з договором, знизиться з 682 грн (для 9-місячних контактів) до 584 грн (для 12-місячного договору), а піввагона – з 632 грн до 546 грн відповідно.

Рада створила комісію із захисту прав інвесторів

До інших важливих умов договору можна віднести:

  • мінімальний місячний обсяг одного замовлення – 200 вагонів;
  • максимальний місячний обсяг замовлень – 3,3 тис. зерновозів і 8,8 тис. піввагонів (решта парку розподілятиметься у звичайному режимі);
  • нормативну кількість діб використання зерновозу – 7 діб, піввагона – 6 діб.

При цьому держперевізник спочатку може узгодити замовлений обсяг вагонів не повністю, а частково.

«До участі допускаються замовники, які за аналогічний період попереднього року здійснювали середньомісячне навантаження вагонів у кількості не меншій, ніж зазначається в замовленні», – вказують в УЗ.

Ключовий момент у договорі – взаємні санкції за невиконання його умов. Згідно з угодою, «Укрзалізниця» в разі подачі під навантаження вагонів у кількості меншій, ніж визначено в заявці, сплачує неустойку. Зі свого боку, замовник у разі невиконання узгодженого замовлення в цілому або навантаження й відправки представлених перевізником під навантаження вагонів у кількості меншій, ніж у заявці, також сплачує неустойку. Із замовника неустойка може списуватися автоматично з його особового рахунку в останній календарний день кожного місяця. Неустойка не нараховується у випадках, коли вагони не були подані з вини перевізника.

В УЗ завдяки новому продукту хочуть зменшити операційні витрати шляхом довгострокового планування і рівномірного отримання доходів від використання вагонів протягом року, а також частково вирішити проблему з профіцитом зерновозів і піввагонів. У разі успіху експерименту в УЗ можуть збільшити парк вагонів, задіяних у цьому проекті.


Позитивні сторони

Умови цього договору мають бути цікавими:

  • тим, хто має свою вантажну базу і, відповідно, багато возить залізницею;
  • тим, хто не має власних вагонів (або має, але недостатньо);
  • тим, хто вміє чітко планувати своє навантаження протягом усього строку дії договору.

Учасники ринку позитивно оцінюють ініціативу «Укрзалізниці». За словами експерта Андрія Кириковича, довгострокові договори – це абсолютно новий формат взаємодії держмонополіста з вантажовласниками, на відміну від розпіареної маршрутизації. Це абсолютно ринковий механізм взаємодії. УЗ запропонувала реальні й конкретні умови надання вагонів зі свого боку, тим самим простимулювавши довгострокове планування перевезень з боку вантажовласників.

Як змінився ринок складської нерухомості під час карантину: аналітика та коментарі експертів

Зокрема, як зазначають в компанії, що здійснює транспортування залізницею вугілля на постійній основі, довгостроковий договір з вантажовідправником, безумовно, становить особливий інтерес і дає вигоду.

«Завдяки укладеному довгостроковому договору про організацію перевезень буде забезпечена чітка координація діяльності всіх учасників транспортного процесу – вантажовідправника, перевізника, вантажоодержувача. Взаємовигідні домовленості є свого роду гарантом дотримання сторонами добровільно взятих на себе зобов’язань, пов’язаних з перевезеннями вантажів. Ми сподіваємося, що довгостроковий договір сприятиме, в тому числі, отриманню компанією зрозумілого графіка завантаження і вивантаження. Укладаючи довгостроковий договір, зможемо раціонально використовувати свої ресурси – людські та фінансові, а також планувати перевезення на перспективу», – наголошує вантажоперевізник Олег Ларіонов.

Найбільший плюс цього документа – можливість довгострокового планування перевезень. У сучасних умовах виробництва логістика займає вирішальні позиції в конкурентних змаганнях. Можливість довгострокового планування істотно покращує конкурентні переваги. Вантажовідправники, орієнтовані на форвардні контракти, високо оцінять цю пропозицію від УЗ.

«Поточна редакція документа вигідна лише великим вантажовідправникам – з обсягом відправлень не менше 200 вагонів на місяць, що в середньому становить 13 тис. т вантажу. Вантажовідправнику варто уважно вивчити пункт договору про відповідальність сторін і розібратися, в яких випадках заявка на вагони може бути відхилена. Ці пункти договору мають бути більш прозорими», – пояснює Андрій Кирикович.


Мінуси договору

Новий формат роботи з УЗ висуває додаткові вимоги й до вантажовідправників, не всі з яких вміють планувати свій обсяг вантажоперевезень на тривалий період. Комусь із них знадобиться час на адаптацію до умов договору, в інших ситуація складніша.

По-перше, частина вантажовідправників зацікавлені лише в сезонних вантажоперевезеннях, а по-друге, потрібно визнати загальну складність планування обсягу виробництва й перевезень у поточних економічних умовах. Для багатьох актуальним є питання, чи будуть замовлення і гарантований потік вантажів уже через місяць, квартал або півроку.

Досить згадати, що за січень-квітень промвиробництво в Україні скоротилося на 7,9%, в тому числі у квітні цей показник впав на 16,2% в порівнянні з відповідним місяцем минулого року. На цьому тлі обсяг залізничних вантажоперевезень за чотири місяці зменшився на 7,5% – до 96,8 млн т.

Також з мінусів можна відзначити наявність не особливо зрозумілих обмежень у доступі до такої послуги. Документ передбачає пряму заборону в доступі до довгострокових договорів для компаній, які раніше не працювали з УЗ і не мали в минулому періоді достатньої кількості відправлень. Виходить двояка ситуація: з одного боку – спроба продемонструвати клієнтоорієнтованість, з іншого – вибірковий підхід до замовників.

«Держперевізник ніяк не може позбутися бажання «карати». Я вважаю, що для нового продукту умови відповідальності сторін мають бути більш прозорими і більш лояльними. А саме, чому б не запропонувати в цьому документі можливість підбиття підсумків роботи після закінчення узгодженого періоду, а не стягувати штрафи щомісяця. Цей документ також підтверджує назрілу необхідність позбавити УЗ права й можливості розпоряджатися коштами вантажовласників, які передплачені перевізнику, на свій розсуд в односторонньому порядку, – резюмує Андрій Кирикович. – Сподіваюся, що «нерівності» нового документа будуть швидко усунені в процесі реальної роботи».

 Ранее мы писали о правилах вывоза строительного мусора 

Источник: gmk
 
 
Интересные новости:
09.06.2020
1089
Чем дольше будет срок заказа услуги перевозок, тем ниже и выгоднее будет цена за пользование вагонам...
02.06.2020
1267
Послуга перевезення вантажів за розкладом руху маршрутних поїздів не впливають на строки достав...
02.06.2020
1280
Оприлюднено новий договір на перевезення вантажів, який набуде чинності 1 липня поточного року...
06.11.2023
1881
В ФРТУ наголошують на необхідності прозорого та відкритого обговорення результатів діяльності УЗ за ...
04.09.2023
1831
Ставки плати за використання піввагонів у вересні будуть на найвищому рівні з квітня поточного року...