Зміни клімату: які заходи передбачені проєктом Генплану Києва для мінімізації негативного впливу (ІНФОГРАФІКА)

Аналіз навколишнього природного середовища, який виконано в складі проєкту Генерального плану міста Києва, показує, що проблеми зміни клімату властиві й для міста Києва. Які заходи передбачено, для зниження негативних наслідків зміни клімату в столиці
623 12.01.2021 в 10:41



Мінімізація негативного
впливу зміни клімату в Києві


Зміна клімату – це одна із головних проблем людства у XXI-му столітті. Найімовірніше, основною причиною поточних і майбутніх кліматичних змін є викиди парникових газів – вуглекислого газу (СО2), метану (СН4), закису азоту (N2O). Через зростання концентрації парникових газів в атмосфері внаслідок людської діяльності на Землі відбувається глобальне потепління. За даними IPCC за останні 100 років температура на Землі зросла майже на 1 градус за Цельсієм. За нинішніх темпів викидів парникових газів температура на Землі у наступні 100 років може зрости на 4 градуси за Цельсієм. Вплив кліматичних змін проявляється у періодах сильної спеки із надзвичайно високими температурами, зміні кількості опадів, глобальному таненні льодовиків та зростанні рівня моря.

На вуглекислий газ припадає левова частка об’ємів викидів парникових газів. Основне джерело надходження – викиди транспортних засобів у індустріалізованих країнах. Світові викиди СО2 у транспортній галузі, ймовірно, зростуть на 140% у період до 2050 року, причому переважно у країнах, які розвиваються (Китай, Індія, Індонезія та інші) (Транспорт і зміна клімату, Стійкий розвиток транспортної системи, GIZ). Більшість викидів від пального (76%) припадає на легкові автомобілі.



Аналіз навколишнього природного середовища, який виконано в складі проєкту Генерального плану міста Києва, показує, що вказані проблеми властиві й для міста Києва. Викиди автомобільного транспорту, головним чином – приватних автомобілів, протягом останніх років складали у середньому 85,7% всіх викидів (при цьому частка викидів промислових підприємств та об’єктів теплоенергетики – близько 14%). Зважаючи на тенденцію постійного збільшення кількості транспортних засобів (Рис. 1), проблема забруднення довкілля їхніми викидами залишатиметься актуальною і надалі. Основним забруднювачем є вуглекислий газ (СО2) – його частка у загальному об’ємі викидів сягає 75%.



За даними спостережень Центральної геофізичної обсерваторії (ЦГО) імені Бориса Срезневського, Київ відноситься до міст з високим рівнем забруднення атмосфери, де комплексний індекс забруднення атмосфери (ІЗА) набуває значень 8,8 – це середнє багаторічне значення за 2009-2019 рр. (рівень забруднення атмосфери за показником ІЗА: <5 5-6="" 7-13="">14 – дуже високий). На рисунку 2 представлено розподіл ІЗА у 2019 році, середнє значення по місту – 9,6. Значення ІЗА, за нашими розрахунками, демонструє добре виражений висхідний тренд зі швидкістю зростання 0,2 на рік. Тобто вже у короткостроковій перспективі за умов відсутності спеціальних містопланувальних заходів очікується подальше погіршення стану атмосферного повітря.


Для Києва характерні прояви кліматичних змін, які реєструються протягом останніх 25-30 років на глобальному рівні. Найбільш очевидні кліматичні зміни у Києві – для температури повітря (рис. 3). Протягом останніх 29 років середньорічна температура зростає з темпом 1 градус за Цельсієм на 16,6 років. Викиди парникових газів посилюють ефект глобальних змін клімату на локальному рівні. Порушення потоків повітря, перегрівання поверхні (рис. 4) призводить до некомфортності міського мікроклімату. Перегрівання поверхні – типова проблема європейських міст, для яких властива щільна забудова та домінування штучних поверхонь і покриттів. Утворення «теплових островів» є небезпечними для здоров’я людей через загрозу теплового стресу, зокрема для тих, хто страждає на серцево-судинні захворювання. Ефект від перегрівання поблизу автомагістралей посилюється через шумове забруднення та забруднення повітря.

У проєкті Генерального плану міста Києва для запобігання негативним наслідкам змін клімату запропоновано ряд рішень. Для обмеження і зменшення викидів парникових газів пропонується оптимізувати рух автотранспорту. Зокрема, обмеження руху транзитного транспорту, створення перехоплюючих паркінгів, пріоритетний розвиток пасажирського електротранспорту, розвиток велосипедного транспорту. Щодо стаціонарних джерел забруднення, то пропонується винесення або ліквідація 37 підприємств, які негативно впливають на навколишнє середовище, в тому числі підприємства І класу шкідливості відповідно до санітарної класифікації; підприємства теплоенергетики, хімічної, будівельної промисловості мають здійснити технічне переоснащення для підвищення ефективності очищення викидів; заохочення та розвиток нетрадиційних і відновлювальних джерел і систем енергії. Вказані заходи спрямовані на зменшення обсягів викидів парникових газів.

Які дороги і розв’язки побудують в Києві найближчим часом: розбір по районах міста

З іншого боку, пропонується розвиток зелених зон, які відіграють важливу функцію запобігання негативним наслідкам. Зелені зони регулюють мікроклімат через продукування прохолодного повітря і запобігають створенню «теплових островів», регулюють водний режим через утримання опадів, поглинають викиди автотранспорту та стаціонарних джерел викидів, запобігають акустичному забрудненню. У проєкті Генплану передбачено збільшення загальної площі озеленених територій загального користування з 5303 га до 7573 га.

Для запобігання забрудненню викидами автотранспорту та шумовому забрудненню житлових зон передбачено створення ефективних шумозахисних насаджень, реконструкція та створення бульварів.

В рейтингу найзеленіших міст світу Київ посів 100 місце

Створення і розвиток озеленених територій спиратиметься на ценоптичний підхід, відповідно до якого штучно створені зелені насадження мають бути наближені до природних рослинних угруповань, що забезпечить їм відповідну стійкість та довговічність в умовах зміни клімату.

Для взаємоузгодженого вирішення питань озеленення міста в проєкті Генплану запланована розробку та затвердження нової Програми комплексної зеленої зони м. Києва, впровадження стандартів міського озеленення, врахування необхідності розширення асортименту рослин, що використовуються в озелененні.

Цьогоріч в Києві планують почати будівництво канатної дороги. Чи зможе «канатка» стати новим видом громадського транспорту 

Интересно о ремонтах: ранее мы писали о том, как выбрать светильник и на что следует обратить внимание
Источник: facebook
 
Интересные новости:
12.01.2021
1535
Довжина усього маршруту канатної дороги може сягати п’ять кілометрів, він складатиметься з&nbs...
11.01.2021
554
3 старовинні будинки у Шевченківському районі можуть отримати статус культурної спадщини...
15.01.2021
3250
Довгий час зловживання на дорожніх роботах призводили до значних втрат коштів платників податків. Чи...
15.01.2021
672
На востоке Индии, в штате Мегхалая, который считается одним из самых влажных мест на Земле, пле...
15.01.2021
3271
Речь идет о территориальной привязке предприятий к офисам ГНС по новому признаку...