Банк | Покупка | Продажа | НБУ |
USD | 39.800 | 40.300 | 41.454 |
EUR | 40.000 | 41.000 | 46.964 |
USD | 41.200 | 41.656 | 41.454 |
EUR | 46.750 | 47.391 | 46.964 |
У столиці Франції розпочинається масштабна трансформація міського простору - в кожному з 20 округів Парижа планують закрити для автомобілів 6-8 вулиць, щоб створити нові пішохідні зони та зелені простори.
Цей крок є частиною екологічної стратегії, яку просуває мерка Анн Ідальго. Після консультативного референдуму, що відбувся 23 березня, 66% учасників підтримали проєкт «міста без авто». Хоча явка була низькою - лише 4% виборців взяли участь, - мерка оголосила про негайний початок техніко-економічних досліджень.
У межах ініціативи планується перетворити близько 500 вулиць у всіх округах міста: близько 10 000 паркомісць буде ліквідовано, а на їхньому місці з’являться сквери, велосипедні доріжки та пішохідні простори. Роботи триватимуть приблизно 3-4 роки, а орієнтовна вартість перебудови однієї вулиці становитиме близько 500 тис. євро.
Проєкт є продовженням стратегії сталого розвитку, яку Ідальго реалізує з 2014 року, надихаючись концепцією «15-хвилинного міста» - моделі, за якої жителі можуть дістатися до роботи, школи, послуг і дозвілля за 15 хвилин пішки або велосипедом.
Інші недавні ініціативи, як-от заборона на прокат електросамокатів чи підвищення плати за паркування для SUV-автівок, свідчать про чіткий вектор політики: менше простору для приватного транспорту, більше - для комфортного міського життя.
Попри це, проєкт має опонентів. Зокрема, критики закидають владі відсутність чітких даних щодо впливу нововведень на трафік, особливо для жителів передмість. У консервативніших округах, як-от 7-ий, 8-ий та 16-ий, більшість проголосувала проти.
Втім, процес перетворення французької столиці на «місто пішоходів» уже запущений. За екологічними показниками Париж ще відстає від інших європейських столиць: лише 26% площі займають парки, зелені алеї та водойми, тоді як середній показник по Європі - 41%.
Анн Ідальго, чий мерський термін закінчується у 2026 році і яка вже заявила, що не балотуватиметься знову, прагне залишити по собі помітний слід в історії міського розвитку Парижа.
Заборонено і буде заблоковано:
- реклама
- спам та шахрайство
- образи, дискримінаційні висловлювання
Редакція не модерує коментарі, відповідальність за зміст коментарів несе автор коментаря. Редакція Build Portal залишає за собою право не погоджуватись з думкою автора коментаря, проте надає свободу слова відповідно до ст. 21, 24 та ст. 34 Конституції України.
Шановні читачі, читайте коментарі вдумливо, пам'ятайте, що автором коментарів можуть бути різні джерела.