| Банк | Покупка | Продажа | НБУ |
| USD | 39.800 | 40.300 | 41.892 |
| EUR | 40.000 | 41.000 | 48.409 |
| USD | 41.780 | 42.180 | 41.892 |
| EUR | 48.180 | 48.781 | 48.409 |
3 листопада 2025 року розпочинається прийом заявок від компаній-операторів електронного документообігу (ЕДО) на тестування Системи електронної товарно-транспортної накладної (е-ТТН).
Це потрібно, щоб оператори могли бути повноцінно підключеними до Системи та надавали послуги бізнесу з формування та використання електронних ТТН.
Вже з грудня бізнес зможе використововувати е-ТТН від операторів, що до того часу будуть підключені до Системи.
Для запуску проєкту команда Мінрозвитку напрацювала дорожню карту реалізації та поступового впровадження е-ТТН.
Технічним адміністратором Системи е-ТТН визначено Державне підприємство “Галузевий центр цифровізації та кібербезпеки”.
Процедура авторизації операторів ЕДО визначена Порядком функціонування Системи е-ТТН. Для оперативного підключення до тестування Системи підготовлено чек-лист для операторів. Це галузеві та технічні вимоги, яким має відповідати оператор ЕДО, щоб користуватись Системою е-ТТН.
Таким чином, після приєднання операторів, у грудні 2025 року очікується реєстрація перших електронних товарно-транспортних накладних в системі е-ТТН.
Паралельно з цим, команда Мінрозвитку, Укртрансбезпеки та технічного адміністратора проводять синхронізацію систем, щоб інспектори Укртрансбезпеки вже у грудні могли повноцінно перевіряти електронні ТТН без потреби мати на борту вантажівки паперові версії ТТН. Тобто йдеться про те, що електронна ТТН матиме таку ж силу як паперова. Таким чином, не буде потреби дублювати версії, а можна буде використовувати одну ТТН.
Також до травня 2026 року планується забезпечити можливість використання актів коригування ТТН в Системі та завершити основну частину модернізації Системи е-ТТН.
Роботу щодо використання спеціальних форм е-ТТН планується завершити до кінця 2026 року.
Результатом модернізації Системи е-ТТН має стати можливість обробляти не менше 1 мільйона транзакцій на добу, а також мати можливість масштабування Системи на запит бізнесу.
Паралельно з цим, Мінрозвитку спільно з бізнесом та народними депутатами планує врегулювати обов’язкове використання електронних ТТН на законодавчому рівні. Попередньо, до кінця 2026 року планується визначити терміни впровадження обов'язковості е-ТТН для перевезень, а також можливості для перехідного періоду.
Запровадження Системи е-ТТН дозволить вирішити низку проблем як для бізнесу, так і держави. Зокрема для компаній, що вимушено використовують паперові версії ТТН, це економія ресурсів, зниження вартості документообігу та пришвидшення розрахункових операцій між сторонами. Для держави е-ТТН – це прозорість у перевезеннях. Завдяки єдиній цифровій системі держава матиме механізми попередження нелегальних перевезень, перенавантаження доріг та уникнення сплати податків.
Комплексна тепло- та пароізоляція для цивільного та промислового будівництва
Заборонено і буде заблоковано:
- реклама
- спам та шахрайство
- образи, дискримінаційні висловлювання
Редакція не модерує коментарі, відповідальність за зміст коментарів несе автор коментаря. Редакція Build Portal залишає за собою право не погоджуватись з думкою автора коментаря, проте надає свободу слова відповідно до ст. 21, 24 та ст. 34 Конституції України.
Шановні читачі, читайте коментарі вдумливо, пам'ятайте, що автором коментарів можуть бути різні джерела.