РУС УКР РУС ENG
НБУ: USD: 41.319 EUR: 42.993
Банк Покупка Продажа НБУ
USD 39.800 40.300 41.319
EUR 40.000 41.000 42.993
USD 41.150 41.649 41.319
EUR 42.900 43.600 42.993
Новость

Реконструкція парку на Троєщині: архітектор та велоекспертка розкритикували виконані роботи (фото)

Архітектор та велоекспертка пояснюють, що не так із реконструкцією парку на Троєщині
3983
13 ноября 2018 г.




Критика парку на Троєщині

На початку жовтня на Троєщині відкрили оновлений парк. На його благоустрій місто витратило 48 мільйонів гривень.

Безіменний парк площею 9,5 гектара розташований вздовж проспекту генерала Ватутіна між вулицею Оноре де Бальзака та проспектом Маяковського. Наразі реконструювали тільки четверту частину зеленої зони – 2,3 гектара.

У оновленій частині парку проклали пішохідні доріжки з фібробетону та ФЕМу, а також велодоріжку з архітектурного бетону. Тут облаштували альтанку, дитячий і спортивний майданчики, відремонтували голубник. У парку також з’явилися лавки, урни та навігаційні покажчики. Зелену зону обладнали зрошувальною системою та енергоощадним LED-освітленням. Крім того, тут розчистили озеро та укріпили його береги.

«Хмарочос» відвідав парк та дізнався думку архітектора та експертки з велосипедного руху про таку реконструкцію.

Семен Поломаний,
засновник архітектурної студії Zemlia:
Кожен елемент цього парку викликає у мене багато запитань. Наприклад, залита бетоном площа. Що це за площа? Чому вона тут з’явилася? Яке її функціональне призначення? Тут можна хіба покружляти на велосипеді чи роликах між ялинками. У цьому парку є окремі елементи: лавки, дерева, доріжки. Але вони мало між собою пов’язані і не утворюють чогось цілісного.

Візьмемо, для прикладу, алею у верхній частині парку. Тут можна було висадити однакові дерева, щоб підкреслити цю алею, або сформувати дерева групами. Можна було додати нижній шар рослинності, посадивши кущі. Але у всьому цьому повинна бути логіка. Тут ж рослини розмістили у довільному порядку: і горіхи, і ялинки, і якийсь один кущ. Крім того, саджанці поганої якості, частина з них вже загинула.

Клумба з фігурами дітей у центрі парку повністю відображає наївно-романтичний погляд на проектування цього парку. Це стосується і відбитків листків на бетоні. Частина з альтанкою взагалі нагадує мені міні-версію парку «Софіївка».

Функціональні елементи

Бетонні доріжки – це хороший варіант. Мені подобається цей матеріал, він виразний та створює єдиний масив, що завжди добре читається візуально. Щоправда, тут його пофарбували в зелений. Я б краще залишив його природного, світлого кольору, що добре контрастує із зеленню навколо. Велодоріжка тут теж виглядає цікаво. Мені б хотілося нею проїхатися. Але вона, на жаль, нічим не закінчується і нікуди не веде.

Мені не зовсім зрозуміло також, чому дитячий майданчик розділили зеленою зоною на два окремі об’єкти. Вони навіть мають різне покриття: Крім того, подібні майданчики можу бути у дворі житлового будинку. Але для парку краще створювати індивідуальний проект, щось цікаве та незвичне, щоб дітям хотілося прийти саме сюди.

Детальніше про те, якими повинні бути сучасні дитячі майданчики читайте за посиланням.

У цьому парку є навігація, але вона не досконала. Доцільніше було б повернути ці стовпчики так, щоб вони були помітні під час руху. Зараз вони стоять як окремі об`єкти. Тут повинен бути вид на озеро, а у нас вид на навігаційний покажчик.

На плані та вказівниках зазначено, що у парку є місце для вигулу собак. У такому разі воно повинно бути огородженим, мати необхідні пристосування та, можливо, навіть ігрові елементи для тварин. Але тут ми такого не бачимо, стрілки вказують фактично на пусту територію.

Берегова лінія

Найбільшу привабливість у цьому парку має берегова лінія, тому не зовсім зрозуміло, чому лавки розмістили вздовж алеї. У нас є така традиція, але це не комфортне рішення. Алея – це завжди прохідна зона. ЇЇ варто було прокласти далі, влаштувавши біля берега зону відпочинку, де можна було б спокійно спостерігати за озером. При цьому самі лавки та урни виглядають непогано.

Хорошим рішенням було залишити посеред озера очерет, там зараз живуть качки. Це притягує людей до берега, і ми бачимо, що це місце витоптується. Якщо проектувальник не хоче, щоб тут ходили люди, варто було висадити тут якісь кущі. В іншому разі, влаштувати дерев’яні сходи або настил.

Частково тут використали дерев’яні зрізи, і це, звісно, краще рішення ніж паркувальна решітка у парку Наталка. Але це все одно не забезпечує доступ до води: там, де вони закінчуються, починається болото. Місточки, встановлені тут, взагалі нагадують мені сільські кладки.

Укріплена габіонами берегова лінія, місточки та лавки знаходяться поруч, але вони мало пов’язані між собою. Їх варто було б об’єднати та інтегрувати у ландшафт. Простір біля води таким чином міг би бути більш багатофункціональним, і підходити не лише для рибалок, але й для компаній користувачів та навіть дітей.

Київзеленбуд погано працює з ландшафтом. Габіони, якими укріплений берег, можна було б краще інтегрувати зі сформованим ландшафтом. Наприклад, зробити більш плавний перехід або сформувати дві тераси: одну ближче до води, іншу з точкою огляду.

Добре, що парк реконструювали. І добре, що це відбулося на Троєщині, тут з цим дійсно проблема. Але проблема є і в тому, що на цьому намагаються заробити, розставляючи скрізь страшненькі огорожі.

Яна Брик, координаторка
Асоціації велосипедистів Києва
З позитивного, у цьому парку розділені велосипедний та пішохідний маршрути. Вони розмежовані зеленою смугою, і це вдале рішення як для парку. Але моє перше зауваження стосується ширини велодоріжки. Вона занадто вузька. Для комфортного руху велосипедисту потрібно 80 сантиметрів простору, тобто щоб обігнати когось на цій доріжці доведеться з’їжджати на ґрунт. (За планом ширина велодоріжки у парку становить півтора метра. Це мінімальний допустимий розмір в умовах реконструкції за визначенням ДБН, – прим.).

Крім того, у ДБН зазначено, що у парках та рекреаційних зонах передбачаються переважно доріжки з двостороннім рухом. Я розумію, що ключове слово тут – «переважно». Але доріжка у цьому парку одностороння, на це вказує її ширина та розмітка. І це викликає логічне питання: якщо я хочу покататися у цьому парку, як мені повертатися на іншу його сторону? Виходить, доведеться їхати пішохідною зоною.

При цьому простір у цьому парку дозволяв зробити повноцінну доріжку з двостороннім рухом. Можливо, смуга у зворотному напрямку з’явиться під час реконструкції наступної частини парку, але зараз не зовсім зрозуміло, як вони зможуть її об’єднати з уже наявною доріжкою.

Разом з тим, позитивно, що з обох боків парку є велопарковки. Вони та доріжка добре освітлюються. Ще один момент: тут хороша видимість і немає чагарників. Їдучи, велосипедист повністю бачить дорогу перед собою.

Навігаційні покажчики

Велодоріжка тут виділена іншим кольором. Це цікаве рішення, яке я зустрічала у багатьох країнах. У суху погоду це хороше, рівне покриття. Але матеріал, яким вони покрили бетон, доволі ковзкий. Особливо зараз, після дощу, тут видно багато слідів гальмування. Тому якісно покладений безфасочний фем можу бути навіть кращим рішенням для велодоріжки. На ній буде краще відчувати поверхня під колесами.

Радує, що в цьому парку є вказівники, розмітка та навіть переходи на перетині велодоріжки та пішохідної зони. Але розмітка на самій доріжці, здається, нанесена фарбою, тому навряд буде довговічною. Вказівники можна було зробити трохи більшими та підняти на рівень очей. Потрібно зважати на людей, які мають не ідеальний зір.

Крім того, не завадив би більш помітний знак велодоріжки зі сторони проспекту Маяковського. Зараз ми можемо спостерігати, як люди заходять у парк велодоріжкою, скорочуючи шлях від зупинки. При проектуванні цей момент варто було врахувати та створити для пішоходів паралельну доріжку замість довгого обхідного шляху. Але це також стосується культури поведінки як пішоходів, так і велосипедистів.













Джерело: Хмарочос

13 ноября 2018 г.
2990
Сквер розміщений поблизу станції метро...
13 ноября 2018 г.
3405
Майже 40% мігрантів з України працюють за кордоном в будівельній галузі...
13 ноября 2018 г.
2746
Проект разрабатывает крупный инвестор из Китая...
Українці, що ви думаєте з цього приводу? Давайте обговорювати!
Не стійте осторонь – вільно діліться своєю думкою з іншими людьми.
Але, будь ласка, будьте ввічливі та дотримуйтесь правил коментування. ПОСИЛАННЯ ЗАБОРОНЕНІ, та блокуються автоматом.
Заборонені будь-які посилання (коментар з посиланням не може бути доданий, він автоматично блокується)

Заборонено і буде заблоковано:
- реклама
- спам та шахрайство
- образи, дискримінаційні висловлювання

Редакція не модерує коментарі, відповідальність за зміст коментарів несе автор коментаря. Редакція Build Portal залишає за собою право не погоджуватись з думкою автора коментаря, проте надає свободу слова відповідно до ст. 21, 24 та ст. 34 Конституції України.

Шановні читачі, читайте коментарі вдумливо, пам'ятайте, що автором коментарів можуть бути різні джерела.

Будь ласка, поставтеся до цих правил з повною відповідальністю.
Якщо дії коментованого шкодять читачам, рекламодавцям, співробітникам Build Portal або всій нашій спільноті, ми можемо заблокувати користувача.
Читать полностью Скрыть
20 ноября 2024 г.
3937
Верховна Рада України на засіданні 19 листопада ухвалила у другому читанні проєкт закону про державн...
19 ноября 2024 г.
3717
На 2025 рік Уряд виділяє на виплату компенсацій лише 4 млрд гривень – щонайменше вдвічі меншу ...
12 ноября 2024 г.
3908
В той же час Україна потребує 5 мільярдів доларів для термінового відновлення інфраструктури...
Вчера
652
Современные реалии строительной отрасли требуют высокой квалификации, опыта работы с инновационными ...
23 ноября 2024 г.
632
Разновидности, материал изготовлений и особенности шармов...
23 ноября 2024 г.
4446
Особлива увага приділялася середньовічним технікам, зокрема, відновленню даху, відомого як «лі...
Сегодня
1473
26 листопада 2024 року в Києві відбудеться конференція-діалог "Забезпечення доступу до фінансування ...
11 ноября 2024 г.
1430
18 грудня 2024 року відбудеться UKRAINIAN SPECIAL BUILDING AWARDS IBUILD 2024, де будуть відзна...
11 ноября 2024 г.
1316
29 листопада відбудеться семінар та вебінар ФІНАНСУВАННЯ БУДІВНИЦТВА - 2024/2025! Житло (квартири, п...
Почтовая рассылка Build Portal для участников строительного бизнеса
Только самое важное
*один раз в неделю
Андрей Озейчук – строитель с 27-летним опытом, основатель компаний Rauta, Kovlar и Teza, предс...
26 июня 2023 г.
396
Андрій Озейчук – будівельник з 27-річним досвідом, засновник компаній Rauta, Kovlar та Teza, г...
18 марта 2024 г.
3737
BUILD PORTAL - Агрегатор новин
  • Збираємо всі існуючі новини будівельного ринку в одному місці
  • Унікальний "SMART рубрикатор" (розумний рубрикатор): це дуже деталізований по кожному напрямку рубрикатор аби ви змогли швидко знайти всі згруповані матеріали з потрібної теми
Build portal - українське народне медіа - без впливу оліграхів та влади!