РУС УКР РУС ENG
НБУ: USD: 41.174 EUR: 45.026
Банк Покупка Продажа НБУ
USD 39.800 40.300 41.174
EUR 40.000 41.000 45.026
USD 41.000 41.490 41.174
EUR 45.100 45.850 45.026
Новость

Чому існує дефіцит паркомісць у столичних ЖК - дослідження

З 2015 по 2019 рік в Києві стартувало вдвічі більше ЖК, ніж за попередні 10 років. Паралельно відзначається і зростання продажу автомобілів. Проте паркомісця у столиці в дефіциті
2647
10 октября 2019 г.



Реальне покриття паркомісцями не більше 0,35, а то і 0,3 паркомісця на одну квартиру

З 2015 по 2019 рік в Києві стартувало вдвічі більше ЖК, ніж за попередні 10 років. Паралельно відзначається і зростання продажу автомобілів. Сьогодні рівень автомобілізації столиці становить 257 авто на 1000 жителів, але вже у 2025 року може досягти 450 автомобілів. В таких умовах одним з важливих критеріїв при виборі житла є його забезпеченість паркомісцями. 

«У нашому дослідженні, ми співвіднесли кількість квартир в новобудовах столиці з об'ємом паркомісць, які надає сам забудовник, і паркомісць і гаражів, які продаються або здаються в оренду через платформу OLX», – коментує Олександра Глуздовская, Head of Data Science девелоперської компанії DC Evolution.

В цілому на OLX розміщено понад 12 тис. оголошень про продаж гаражів і паркомісць по всій території України. Найбільше пропозицій з Київської області – 2 667 лотів, при цьому частка пропозицій в столиці з цього обсягу становить понад 90%. Крім того, 480 паркомісць здається в оренду по всьому Києву. 

«Сьогодні в Києві відкрито або заплановано продаж в більш, ніж 400 ЖК, при цьому дані за кількістю квартир є в трохи більше, ніж в 300, а за наявністю парковок – у вдвічі меншій кількості об'єктів. У новобудовах, в яких відомі обидва параметри, ми оцінили залежність кількості паркомісць від кількості квартир. Так, передбачувано для економ- і комфорт-класу це співвідношення менше, ніж для бізнес- і еліт-класу», – додає Олександра Глуздовська. 



Найбільше співвідношення паркомісць до квартир в Подільському та Печерському районах, де паркомісце «додається» практично до кожної квартири в новобудові. Найнижче співвідношення – в Дніпровському районі. Такі результати обумовлені тим, що в Печерському районі більше 90% квартир бізнес- і преміум-класу, які і передбачають високу забезпеченість паркінгами. У той час як в Дніпровському переважають об'єкти комфорт-класу, і, імовірно, мешканці будуть паркуватися на вулиці або громадських парковках. У той же час високий показник і у Деснянського районі, але він досягається переважно за рахунок паркомісць, які можна купити або орендувати на OLX. 

В середньому по всьому Києву забезпеченість паркомісцями становить 0,59, тобто на кожні дві квартири приходиться по одному паркомісцю. Знову ж таки, варто підкреслити, що ці цифри відображають специфіку тільки тих комплексів, у яких є дані про парковках – а це трохи менше 170 продаваних або запланованих до продажу ЖК. До слова, в житлових комплексах бізнес-і еліт-класу будують переважно підземні паркінги, а в економ- і комфорт-класі наземні стоянки. 

«Ми поділили Київ на ділянки з радіусами 1 км і оцінили кількість ЖК в даних локаціях. Так, найбільше об'єктів будується в центральній частині Києва і в Голосіївському районі. Якщо накласти карту щільності новобудов на карту обсягу квартир і паркомісць в тих же локаціях, чітко видно, що, за кількістю квартир рекордсменами є новобудови, віддалені від центру. При цьому паркомісць там якраз не вистачає», – зазначає аналітик. 



«Проблема недостатньої забезпеченості паркомісцями існує, мабуть, з моменту зародження українського ринку девелопменту. Будівництво паркінгу – досить дороге задоволення як для покупця, так і для девелопера. Для першого окупність вкладень становить 12-15 років, для другого – не менше 10-15 тис. доларів в залежності від класу комплексу, кількості рівнів паркінгу та інших параметрів, а в разі відсутності попиту – це просто заморожені на невизначений період гроші. При цьому простежується цікава тенденція, коли ціна паркомісця співмірна з ціною автомобіля, який на ньому паркується», – зазначає Генеральний директор компанії UTG Residence Роман Савченко.   



З огляду на те, що дослідження охоплює не всі комплекси столиці, забезпеченість паркомісцями насправді може бути ще менше. «У світі все популярнішим стає каршерінг, а в Києві навіть побудували кілька перехоплюючих паркінгів, але наше суспільство, як і раніше досить абтомобілеоріентіроване. Тому реальне покриття паркомісцями я оцінюю не більше 0,35, а то і 0,3 паркомісця на одну квартиру. Але поки мешканці не будуть готові оплачувати свій комфорт, девелопери не будуть і не зможуть надати більше паркінгів, а значить ми продовжимо бігати по цьому замкнутому колу», – додає Роман Савченко.

Читайте також про те, що ціна нових квартир у передмістях Києва лишається незмінною. А також про те, що вартість квадратного метра у новобудовах Києва зросла у вересні майже на 4%.
08 октября 2019 г.
2949
Середня ціна новобудов у передмісті Києва у вересні у порівняні з попереднім місяцем лишил...
08 октября 2019 г.
1973
Відкриття нових торгових центрів може стати викликом для існуючих. Так відкриття 1-ї черги Blockbust...
04 октября 2019 г.
2571
За 9 місяців 2019 року рівень орендних ставок на офісну нерухомість Харкова збільшився на 20,2%. Тем...
Українці, що ви думаєте з цього приводу? Давайте обговорювати!
Не стійте осторонь – вільно діліться своєю думкою з іншими людьми.
Але, будь ласка, будьте ввічливі та дотримуйтесь правил коментування. ПОСИЛАННЯ ЗАБОРОНЕНІ, та блокуються автоматом.
Заборонені будь-які посилання (коментар з посиланням не може бути доданий, він автоматично блокується)

Заборонено і буде заблоковано:
- реклама
- спам та шахрайство
- образи, дискримінаційні висловлювання

Редакція не модерує коментарі, відповідальність за зміст коментарів несе автор коментаря. Редакція Build Portal залишає за собою право не погоджуватись з думкою автора коментаря, проте надає свободу слова відповідно до ст. 21, 24 та ст. 34 Конституції України.

Шановні читачі, читайте коментарі вдумливо, пам'ятайте, що автором коментарів можуть бути різні джерела.

Будь ласка, поставтеся до цих правил з повною відповідальністю.
Якщо дії коментованого шкодять читачам, рекламодавцям, співробітникам Build Portal або всій нашій спільноті, ми можемо заблокувати користувача.
Читать полностью Скрыть
08 апреля 2025 г.
3648
Наразі землі, які були незаконно відчужені, повертаються до держави та територіальних громад че...
19 марта 2025 г.
5794
Тимур Ткаченко оголосив про початок роботи нових правил роботи громадського транспорту під час триво...
14 марта 2025 г.
4857
Міський голова анонсував «очищення» міської влади, а також зміниу структур КМДА...
Сегодня
4356
Головна ідея реновації - зберегти три димоходи, які символізують індустріальне минуле...
08 апреля 2025 г.
4367
Його звели до Міжнародної виставки будівництва 2027 року в Штутгарті...
07 апреля 2025 г.
3340
Перетин шляхів і ліній. Перехрещені лінії створять геометричний пагорб на лісовій галявині...
04 апреля 2025 г.
1293
16 квітня відбудеться RECOVERY CONSTRUCTION FORUM UKRAINE 2.0 - подія, яка стане майданчик...
31 марта 2025 г.
1458
4 червня 2025 року в Києві відбудеться IV-й Український Будівельний Конгрес, який об’єднає про...
24 марта 2025 г.
890
На його меті – забезпечення можливості громадянам України отримати компенсацію або підтримку д...
Почтовая рассылка Build Portal для участников строительного бизнеса
Только самое важное
*один раз в неделю
Igor Vykhrystiuk is a successful Ukrainian businessman, entrepreneur and expert in construction, env...
04 апреля 2022 г.
490
Ігор Вихристюк – успішний український бізнесмен, підприємець і фахівець у сфері будівництва, е...
04 апреля 2022 г.
722
BUILD PORTAL - Агрегатор новин
  • Збираємо всі існуючі новини будівельного ринку в одному місці
  • Унікальний "SMART рубрикатор" (розумний рубрикатор): це дуже деталізований по кожному напрямку рубрикатор аби ви змогли швидко знайти всі згруповані матеріали з потрібної теми
Build portal - українське народне медіа - без впливу оліграхів та влади!