РУС УКР РУС ENG
НБУ: USD: 41.286 EUR: 43.466
Банк Покупка Продажа НБУ
USD 39.800 40.300 41.286
EUR 40.000 41.000 43.466
USD 41.150 41.649 41.286
EUR 43.040 43.800 43.466
Новость

Чому існує дефіцит паркомісць у столичних ЖК - дослідження

З 2015 по 2019 рік в Києві стартувало вдвічі більше ЖК, ніж за попередні 10 років. Паралельно відзначається і зростання продажу автомобілів. Проте паркомісця у столиці в дефіциті
2605
10 октября 2019 г.



Реальне покриття паркомісцями не більше 0,35, а то і 0,3 паркомісця на одну квартиру

З 2015 по 2019 рік в Києві стартувало вдвічі більше ЖК, ніж за попередні 10 років. Паралельно відзначається і зростання продажу автомобілів. Сьогодні рівень автомобілізації столиці становить 257 авто на 1000 жителів, але вже у 2025 року може досягти 450 автомобілів. В таких умовах одним з важливих критеріїв при виборі житла є його забезпеченість паркомісцями. 

«У нашому дослідженні, ми співвіднесли кількість квартир в новобудовах столиці з об'ємом паркомісць, які надає сам забудовник, і паркомісць і гаражів, які продаються або здаються в оренду через платформу OLX», – коментує Олександра Глуздовская, Head of Data Science девелоперської компанії DC Evolution.

В цілому на OLX розміщено понад 12 тис. оголошень про продаж гаражів і паркомісць по всій території України. Найбільше пропозицій з Київської області – 2 667 лотів, при цьому частка пропозицій в столиці з цього обсягу становить понад 90%. Крім того, 480 паркомісць здається в оренду по всьому Києву. 

«Сьогодні в Києві відкрито або заплановано продаж в більш, ніж 400 ЖК, при цьому дані за кількістю квартир є в трохи більше, ніж в 300, а за наявністю парковок – у вдвічі меншій кількості об'єктів. У новобудовах, в яких відомі обидва параметри, ми оцінили залежність кількості паркомісць від кількості квартир. Так, передбачувано для економ- і комфорт-класу це співвідношення менше, ніж для бізнес- і еліт-класу», – додає Олександра Глуздовська. 



Найбільше співвідношення паркомісць до квартир в Подільському та Печерському районах, де паркомісце «додається» практично до кожної квартири в новобудові. Найнижче співвідношення – в Дніпровському районі. Такі результати обумовлені тим, що в Печерському районі більше 90% квартир бізнес- і преміум-класу, які і передбачають високу забезпеченість паркінгами. У той час як в Дніпровському переважають об'єкти комфорт-класу, і, імовірно, мешканці будуть паркуватися на вулиці або громадських парковках. У той же час високий показник і у Деснянського районі, але він досягається переважно за рахунок паркомісць, які можна купити або орендувати на OLX. 

В середньому по всьому Києву забезпеченість паркомісцями становить 0,59, тобто на кожні дві квартири приходиться по одному паркомісцю. Знову ж таки, варто підкреслити, що ці цифри відображають специфіку тільки тих комплексів, у яких є дані про парковках – а це трохи менше 170 продаваних або запланованих до продажу ЖК. До слова, в житлових комплексах бізнес-і еліт-класу будують переважно підземні паркінги, а в економ- і комфорт-класі наземні стоянки. 

«Ми поділили Київ на ділянки з радіусами 1 км і оцінили кількість ЖК в даних локаціях. Так, найбільше об'єктів будується в центральній частині Києва і в Голосіївському районі. Якщо накласти карту щільності новобудов на карту обсягу квартир і паркомісць в тих же локаціях, чітко видно, що, за кількістю квартир рекордсменами є новобудови, віддалені від центру. При цьому паркомісць там якраз не вистачає», – зазначає аналітик. 



«Проблема недостатньої забезпеченості паркомісцями існує, мабуть, з моменту зародження українського ринку девелопменту. Будівництво паркінгу – досить дороге задоволення як для покупця, так і для девелопера. Для першого окупність вкладень становить 12-15 років, для другого – не менше 10-15 тис. доларів в залежності від класу комплексу, кількості рівнів паркінгу та інших параметрів, а в разі відсутності попиту – це просто заморожені на невизначений період гроші. При цьому простежується цікава тенденція, коли ціна паркомісця співмірна з ціною автомобіля, який на ньому паркується», – зазначає Генеральний директор компанії UTG Residence Роман Савченко.   



З огляду на те, що дослідження охоплює не всі комплекси столиці, забезпеченість паркомісцями насправді може бути ще менше. «У світі все популярнішим стає каршерінг, а в Києві навіть побудували кілька перехоплюючих паркінгів, але наше суспільство, як і раніше досить абтомобілеоріентіроване. Тому реальне покриття паркомісцями я оцінюю не більше 0,35, а то і 0,3 паркомісця на одну квартиру. Але поки мешканці не будуть готові оплачувати свій комфорт, девелопери не будуть і не зможуть надати більше паркінгів, а значить ми продовжимо бігати по цьому замкнутому колу», – додає Роман Савченко.

Читайте також про те, що ціна нових квартир у передмістях Києва лишається незмінною. А також про те, що вартість квадратного метра у новобудовах Києва зросла у вересні майже на 4%.
08 октября 2019 г.
2913
Середня ціна новобудов у передмісті Києва у вересні у порівняні з попереднім місяцем лишил...
08 октября 2019 г.
1941
Відкриття нових торгових центрів може стати викликом для існуючих. Так відкриття 1-ї черги Blockbust...
04 октября 2019 г.
2519
За 9 місяців 2019 року рівень орендних ставок на офісну нерухомість Харкова збільшився на 20,2%. Тем...
Українці, що ви думаєте з цього приводу? Давайте обговорювати!
Не стійте осторонь – вільно діліться своєю думкою з іншими людьми.
Але, будь ласка, будьте ввічливі та дотримуйтесь правил коментування. ПОСИЛАННЯ ЗАБОРОНЕНІ, та блокуються автоматом.
Заборонені будь-які посилання (коментар з посиланням не може бути доданий, він автоматично блокується)

Заборонено і буде заблоковано:
- реклама
- спам та шахрайство
- образи, дискримінаційні висловлювання

Редакція не модерує коментарі, відповідальність за зміст коментарів несе автор коментаря. Редакція Build Portal залишає за собою право не погоджуватись з думкою автора коментаря, проте надає свободу слова відповідно до ст. 21, 24 та ст. 34 Конституції України.

Шановні читачі, читайте коментарі вдумливо, пам'ятайте, що автором коментарів можуть бути різні джерела.

Будь ласка, поставтеся до цих правил з повною відповідальністю.
Якщо дії коментованого шкодять читачам, рекламодавцям, співробітникам Build Portal або всій нашій спільноті, ми можемо заблокувати користувача.
Читать полностью Скрыть
20 ноября 2024 г.
3680
Верховна Рада України на засіданні 19 листопада ухвалила у другому читанні проєкт закону про державн...
19 ноября 2024 г.
3655
На 2025 рік Уряд виділяє на виплату компенсацій лише 4 млрд гривень – щонайменше вдвічі меншу ...
12 ноября 2024 г.
3905
В той же час Україна потребує 5 мільярдів доларів для термінового відновлення інфраструктури...
Сегодня
4406
Особлива увага приділялася середньовічним технікам, зокрема, відновленню даху, відомого як «лі...
Сегодня
7545
Хмарочос Puzzle Tirana стане сучасним символом Тирани, поєднавши елементи сільської архітектури з жи...
20 ноября 2024 г.
1398
Що включає повний покрівельний комплект Ruukki, та чому його варто обрати...
Сегодня
560
26 листопада 2024 року в Києві відбудеться конференція-діалог "Забезпечення доступу до фінансування ...
11 ноября 2024 г.
1372
18 грудня 2024 року відбудеться UKRAINIAN SPECIAL BUILDING AWARDS IBUILD 2024, де будуть відзна...
11 ноября 2024 г.
1285
29 листопада відбудеться семінар та вебінар ФІНАНСУВАННЯ БУДІВНИЦТВА - 2024/2025! Житло (квартири, п...
Почтовая рассылка Build Portal для участников строительного бизнеса
Только самое важное
*один раз в неделю
Андрей Озейчук – строитель с 27-летним опытом, основатель компаний Rauta, Kovlar и Teza, предс...
26 июня 2023 г.
393
Андрій Озейчук – будівельник з 27-річним досвідом, засновник компаній Rauta, Kovlar та Teza, г...
18 марта 2024 г.
3731
BUILD PORTAL - Агрегатор новин
  • Збираємо всі існуючі новини будівельного ринку в одному місці
  • Унікальний "SMART рубрикатор" (розумний рубрикатор): це дуже деталізований по кожному напрямку рубрикатор аби ви змогли швидко знайти всі згруповані матеріали з потрібної теми
Build portal - українське народне медіа - без впливу оліграхів та влади!