Банк | Покупка | Продажа | НБУ |
USD | 39.800 | 40.300 | 41.253 |
EUR | 40.000 | 41.000 | 43.563 |
USD | 41.150 | 41.649 | 41.253 |
EUR | 43.370 | 44.039 | 43.563 |
Нещодавно в одній із бесід з гравцями на ринку первинної нерухомості ми довго міркували про те, що привніс карантин у житло вже тут і зараз. Я поки не поспішаю робити однозначні висновки, але вже бачу тенденції, які стануть епохальними для житлового будівництва, повідомляє експерт ринку нерухомості Вікторія.
Не можна жити виключно з продажу
Падіння купівельного попиту досягло свого дна навесні, й уже до травня він пішов у ріст. Попри зниження попиту загалом по ринку на 70% проти докризових показників деякі забудовники вже до липня змогли відвоювати 55-60%. Про це свідчать дані за їхніми угодами.
Секрет простий: продовжували будувати, демонстрували високу динаміку, правильно позиціювати продукт, який має попит.
Не можна з будь-чого зробити цукерочку, а навіть найпрекраснішу цукерку, яку упаковано в непрезентабельний целофан, навряд чи вдасться продати.
Тут важливо все: архітектурний проєкт, ергономіка громадського і приватного простору, планування місць загального користування, квартирографія зі зміненими побажаннями (хто відмовлявся від балконів на користь лише панорамних вікон, дуже сильно програв), вимоги щодо інфраструктури, які містять в собі побажання щодо ЗСЖ і охорони здоров'я.
Підлаштуватися під попутний вітер платоспроможного попиту ось так одразу — завдання практично нездійсненне, якщо доводиться переробляти 50% і більше проєкту. Звідси простий висновок: потрібно бути трендсетерами в галузі, задавати тон і прислухатися до цільової аудиторії.
Гроші забудовника у проєкті повинні бути на рівні 60-70% і не менше, тоді навіть у період мертвого ринку буде світло в кінці тунелю.
Продукт повинен бути наповнений смислами, які є зрозумілими й потрібними майбутнім мешканцям
Можна хоч тричі створити патіо-зону, коворкінг і лаунж під вечірки, але якщо ваша цільова аудиторія — матусі з дітьми (вибрали, скажімо, через розташування, близькість парку та візуальну складову), то буде дуже складно розповідати у майбутньому про цінності будь-якого свого проєкту.
Очевидно, що завжди буде попит на грамотно оформлені громадські простори, місця загального користування, квартирографію.
Матиме попит уся інфраструктура розумного будинку завдяки обліку споживання ресурсів, можливості замовлення сервісів, послуг, доставки тощо.
Зростає попит і на готові квартири від забудовника, також підвищуються й вимоги до якості.
Формат «заїжджай і живи» вже не сприймається як просто дешева альтернатива голим стінам. Люди шукають затишку, набору техніки, готових рішень щодо кухонного гарнітура, а забудовники готові запропонувати їм такий продукт.
Цим шляхом підуть провідні забудовники, які володіють значними ресурсами й здатні контролювати якість роботи підрядників.
Заборонено і буде заблоковано:
- реклама
- спам та шахрайство
- образи, дискримінаційні висловлювання
Редакція не модерує коментарі, відповідальність за зміст коментарів несе автор коментаря. Редакція Build Portal залишає за собою право не погоджуватись з думкою автора коментаря, проте надає свободу слова відповідно до ст. 21, 24 та ст. 34 Конституції України.
Шановні читачі, читайте коментарі вдумливо, пам'ятайте, що автором коментарів можуть бути різні джерела.