Банк | Покупка | Продажа | НБУ |
USD | 39.800 | 40.300 | 41.286 |
EUR | 40.000 | 41.000 | 43.466 |
USD | 41.150 | 41.649 | 41.286 |
EUR | 43.040 | 43.800 | 43.466 |
Проєкти офісної нерухомості давно стали важливою частиною сучасного міста. Як і будь-які інші будівлі, для підтримки конкурентоспроможності, якісний бізнес-центр (БЦ) повинен відповідати актуальним викликам та умовам часу, в тому числі й пост-COVID-19. Це стосується як зовнішнього вигляду, так і внутрішнього наповнення.
Варіація офісних приміщень
Категорія бізнес-центрів визначається відповідно до переліку вимог і чим вона вища, тим їх більше. З постійним розвитком технологій вони посилюються.
Найякісніші офісні будівлі належать до класу «А». Під час девелопменту таких об'єктів повинні дотримуватися певних критеріїв, зокрема, центральне місцерозташування, високий рівень інженерних систем, відмінний стан об'єкта, професійність управління тощо. Таким чином, орендарі площ категорії «А» отримують максимально комфортні умови для роботи та відпочинку. Відповідно, в «А» класі найвищі ставки оренди.
БЦ категорії «В» вважаються оптимальним варіантом по співвідношенню «ціна-якість». Офісні приміщення з найнижчою вартістю за кв. метр (знаходяться у житлових будинках) зараховують до «Е».
Такий розподіл допомагає орендарям зорієнтуватися на ринку, а також підібрати приміщення з урахуванням тих аспектів, які їм потрібні насамперед. Запити у транснаціональної компанії і середньої за розміром організації - різні.
Критерії класифікації бізнес-центрів тієї чи іншої країни у цілому схожі, але варіюються відповідно до специфіки ринку. Наприклад, в Україні об'єкти «В» класу можуть знаходитися в межах центральної частини міста чи в наближених до неї зонах із розвиненою транспортною системою. У свою чергу, в США офісні приміщення категорії «В» часто розміщені в передмісті.
Якщо говорити про сьогоднішні ціни, то в центральному діловому районі Києва, де зосереджується бізнес-активність міста, ставки оренди в кращих об'єктах «А» класу складають близько $60/м2 на місяць, «В» - $45 за м2.
Наприклад, у Гонконзі - найпопулярнішому центрі ділової активності у світі - оренда офісу для компанії може становити понад $2 тисячі за м2 на місяць.
Вибір, що став необхідністю
Грамотне управління будівлею сприяє його конкурентоспроможності. У цьому допомагає команда, мета якої не лише реалізувати вільні площі, а й визначити стратегічне бачення об'єкта.
Так, сучасні технології можуть стати тим інструментом, який допоможе власнику чи керуючій компанії відстежити зміни з самого початку і до кінця життєвого циклу будівлі. Впровадження аналітичного моделювання запобігає можливим несправностям під час експлуатації, що в результаті знижує витрати. У такому випадку зношування сповільнюється і точно не стане несподіваним.
Офіси з розширеним сервісом. На початку 2000-х років столичні проєкти класу «А» і «В» могли вразити наявністю спортзалу чи хімчистки. Сьогодні клінінг-сервіс, ізольовані вхідні групи, кафетерії та ресторани з різним ціновим діапазоном - звичайна практика. Крім того, ті чи інші внутрішні інфраструктурні об'єкти в БЦ можуть покращувати його імідж, що сприятливо впливає на додану вартість будівлі.
Останні декілька років відстежується тенденція свідомого споживання ресурсів. Йдеться про оптимізацію експлуатаційних витрат будівлі та мінімізацію її негативного впливу на навколишнє середовище.
Зокрема, в Китаї сьогодні реалізується програма, мета якої сертифікувати не менше половини всіх нових будинків як стійкі. А в Сінгапурі впродовж наступного десятиліття 80% від усіх об'єктів нерухомості повинні будуть отримати «зелені» сертифікати (LEED або BREEAM).
Наявність такого сертифікату в БЦ високих класів відіграють вагому роль для орендарів, у тому числі й українських.
Бізнес-центри у світі пост-COVID-19
До пандемії відзначався активний попит на оренду в кращих офісних об'єктах столиці. Сьогодні робота у віддаленому режимі та/або скорочення персоналу дають передумови стверджувати, що тенденція до зниження відвідуваності офісів продовжиться. За таких умов оптимізація площ буде переважати.
Так, наявність у БЦ закритих офісів з гнучкими умовами оренди (коли період і розмір займаної площі можна досить швидко змінювати) обумовлено запитами часу.
У київських БЦ, окрім традиційних офісів, розміщують коворкінги з можливістю оренди робочого місця, у тому числі й спеціалізовані (наприклад, б’юті), а також креативні простори. Актуальність останніх частково обумовлена збільшенням кількості представників поколінь Y і Z, частково - метою створити максимально сприятливі умови для роботи в офісі. На формування позитивної атмосфери впливають вільні планування та нестандартні інтер'єри.
Поєднання таких варіантів в офісних центрах - поширена практика на міжнародних ринках.
Те, наскільки будуть організовані і дотримані заходи безпеки, може визначити, як швидко люди повернуться в офіси. Тому особлива увага - наявності маркування, антисептикам, прибиранню приміщень. А також технологіям, що автоматизують такі процеси, наприклад, автоматизованим системам для розпилення дезінфікуючих засобів у приміщенні.
Потенціал бізнес-центрів не вичерпаний. Зокрема, у Києві відзначається попит на якісні об'єкти офісної нерухомості. Грамотне управління будівлею, розширена інфраструктура, усвідомлене споживання ресурсів - це можливість для підвищення конкурентоспроможності бізнес-центру та розвитку його доданої вартості.
Интересно о строительстве: ранее мы писали о профессиональной резке керамогранита и плитки
Заборонено і буде заблоковано:
- реклама
- спам та шахрайство
- образи, дискримінаційні висловлювання
Редакція не модерує коментарі, відповідальність за зміст коментарів несе автор коментаря. Редакція Build Portal залишає за собою право не погоджуватись з думкою автора коментаря, проте надає свободу слова відповідно до ст. 21, 24 та ст. 34 Конституції України.
Шановні читачі, читайте коментарі вдумливо, пам'ятайте, що автором коментарів можуть бути різні джерела.