Банк | Покупка | Продажа | НБУ |
USD | 39.800 | 40.300 | 41.319 |
EUR | 40.000 | 41.000 | 42.993 |
USD | 41.150 | 41.649 | 41.319 |
EUR | 42.900 | 43.600 | 42.993 |
Лише у 2021 році на ремонт доріг та інфраструктурних об'єктів витратили 50 мільярдів гривень, і ця сума виросте ще вдвічі. У 2020 році встигли покласти 4 056 км. Цьогоріч заплановано ще 4 500.
Така масштабна розбудова інфраструктури може додати до зростання ВВП близько 2%, підрахували в Укравтодорі. Незалежні економісти більш стримані: вдвічі менше, але і це для України – чимало.
Що передбачає "Велике будівництво"
Окрім доріг, ремонтують лікарні, школи, аеропорти. 20 міст отримають сучасні льодові арени. 100 – спортивні школи. Краматорськ – обласну лікарню. Маріуполь, Херсон, Вінниця, Чернівці, Дніпро, Одеса – комфортні аеропорти.
Затіяти таке будівництво на всю країну ще в 2018 році Україні рекомендували у Міжнародному валютному фонді та Світовому банку. Вони порадили створити для цього Дорожній фонд. Тоді ж і почався ремонт, але загальнонаціональним його зробило лише "Велике будівництво".
Головна проблема проєкту – корупція
Традиційно для України, що більший і дорожчий проєкт, то більше шпарин для зловживань. Той самий Світовий банк, який залучений в подібні проєкти в різних країнах, головним ризиком таких "перебудов" називає корупцію.
Одне лише обмеження кількості учасників тендерів на ремонт доріг здорожчує їх вартість на 40%.
В Укравтодорі дотримуються антикорупційних вимог
В Держагентстві автомобільних доріг України запевняють, що дотримуються всіх антикорупційних вимог. У грудні 2020 року між Укравтодором та ЄБРР була підписана угода на 450 мільйонів євро, яка передбачає не тільки реконструкцію трас, але й реформу самої дорожньої галузі, зокрема і системи закупівель.
За словами голови Укравтодору Юрія Кузькіна, у межах дотримання антикорупційного законодавства у Державному агентстві автомобільних доріг України:
"Укравтодор – перший державний орган, який впроваджує сучасні антикорупційні практики ЄБРР в Україні", – наголосив Кузькін.
Якщо корупція не стане на заваді, "Велике будівництво" в перспективі може перетворити Україну на великий транзитний хаб, туристичну принаду і наблизити до мрії про комфортне життя.
Заборонено і буде заблоковано:
- реклама
- спам та шахрайство
- образи, дискримінаційні висловлювання
Редакція не модерує коментарі, відповідальність за зміст коментарів несе автор коментаря. Редакція Build Portal залишає за собою право не погоджуватись з думкою автора коментаря, проте надає свободу слова відповідно до ст. 21, 24 та ст. 34 Конституції України.
Шановні читачі, читайте коментарі вдумливо, пам'ятайте, що автором коментарів можуть бути різні джерела.