Банк | Покупка | Продажа | НБУ |
USD | 39.800 | 40.300 | 41.319 |
EUR | 40.000 | 41.000 | 42.993 |
USD | 41.150 | 41.649 | 41.319 |
EUR | 42.900 | 43.600 | 42.993 |
На початку листопада в Київській міській державній адміністрації опублікували проєкт бюджету міста на 2022 рік.
Документ говорить не тільки про цифри.
На відміну від обіцянок, проєкт бюджету вказує на реальний стан справ у найважливіших для міста інфраструктурних об’єктах.
Коротко про проєкт бюджету-2022
Доходи бюджету Києва на 2022 рік заплановані у розмірі 62,8 млрд грн (+ 12,7% проти бюджету-2021). Найбільшу частку доходів (53%) місто має отримати від податків на доходи, прибуток. Ще 23,7% – від місцевих податків (на майно, земельний податок, туристичний збір). Видатки заплановані у розмірі 65,7 млрд грн (+13,7%).
Про що свідчить проєкт документу, за яким місто буде жити весь наступний рік?
1. Метро на Виноградар буде нескоро
Грудень 2027 року. Саме так виглядає орієнтовна дата добудови нових станцій метро на Сирецько-Печерській лінії. Загалом у проєкт включено чотири станції – Мостицька, Проспект Правди, Виноградар, Маршала Гречка – проте роботи розпочинали тільки на перших двох.
Хоч мер і обіцяв запустити обидві станції до кінця 2021-го, АТ "Київметробуд" не встигало і перенесло терміни запуску перших двох станцій на рік, до кінця 2022 року.
Згідно з проєктом бюджету до кінця 2022 року уся гілка на Виноградар буде завершена всього на 15,3%.
Що там зараз? Останні гучні новини про будівництво станцій у столичному метрополітені датовані червнем. Тоді там звітували про будівництво перших 1000 метрів від станції Сирець до станції Мостицька. Загальна відстань між станціями – 1,7 км. Ще в червні в КМДА запевняли, що будівництво йде за графіком.
Наступного року на будівництво метро й електродепо попередньо закладають 1 млрд грн. Загальна вартість проєкту має скласти 11,1 млрд грн.
2. Метро на Троєщину – теж
Аналогічна дата завершення будівництва (грудень 2027-го) вказана і для метро на Троєщину. 2022 року на нього хочуть витратити 50 млн грн і збудувати на 0,8%.
Весь проєкт оцінюють у 15,3 млрд грн на шість станцій: Глибочицька (з пересадкою на ст. метро Лук'янівська), Подільська, (з пересадкою на ст. метро Тараса Шевченка), Суднобудівна, Труханів острів, Затока Десенка та станція Райдужна.
Якщо план втілиться, цю лінію метро будуватимуть загалом 15 років (2012-2027 роки).
3. Шулявський міст "затягується"
Добудова скандального Шулявського шляхопроводу затягується на ще один рік. Якщо бюджет-2021 передбачав завершення проєкту до кінця 2022 року, то тепер графік зсунувся на кінець 2023-го.
У 2022 році на проєкт вартістю майже 2 млрд грн хочуть витратити 176,4 млн грн. Це дозволить збудувати розв'язку на 68,3% (+24,4% за рік) за наступний рік.
В комплексі Шулявського шляхопроводу недобудованими залишаються з'їзди з мосту. Також в планах – ремонт вулиць довкола об’єкту.
4. Подільський міст все не їде
Подільський міст не добудують у 2021 році. Міст вартістю 19,9 млрд грн планують добудувати наприкінці 2024 року.
Наступного року в цей проєкт хочуть вкласти майже 390 млн грн з міського та 548,8 млн грн з державного бюджетів (разом – 938,8 млн грн). В проєкт вклали понад 10 млрд грн. За останній рік міст здорожчав на 8,7 млрд грн.
Через рік готовність мосту до запуску має скласти 54%, йдеться у проєкті бюджету 2022 року. Якщо більше не буде відхилень від графіка, будівництво сумарно складе 21 рік (2003-2024).
Водночас до кінця 2022 року в Київраді розраховують повністю побудувати:
5. В Києві буде новий веломаршрут (поки один)
Проєкт бюджету передбачає будівництво лише однієї нової велодоріжки. Її маршрут: Солом'янка (околиця ст. метро Вокзальна) – Центр. Добудувати доріжку вартістю 99,6 млн грн планують до листопада 2023 року. Наступного року на неї хочуть витратити 39,4 млн грн. Сам проєкт запустили навесні 2019-го.
До кінця 2022-го мають також закінчити реконструкцію веломаршруту Троєщина-Європейська площа (через Труханів острів), який відкрили 2015 року. У велоінфраструктуру цього проєкту мають додатково вкласти 20,8 млн грн (загальна вартість – 44,1 млн грн).
6. Новий транспорт буде. Скільки – неясно
На утримання та розвиток електротранспорту 2022 року місто витратить 111 млн грн. Інші витрати на транспортну інфраструктуру коштуватимуть ще 2,7 млрд грн.
Але проєкт бюджету не деталізує, скільки і якого транспорту купуватимуть. Єдиний орієнтир – міська програма розвитку транспорту на 2019-2023 роки. Згідно з нею у 2022 році планувалося придбати 104 одиниці муніципального транспорту (трамваї, тролейбуси, автобуси, електробуси). Їхня загальна вартість – 3,1 млрд грн. Зокрема:
7. Бортницьку станцію аерації відремонтують, але потім
Бортницька станція – єдиний пункт очищення стічних вод Києва та околиць. Щодня через станцію проходить 700 000 – 1 млн кубометрів стічних вод. Зараз вона перебуває в аварійному стані, заявляли у КМДА. Зношеність споруд станції складає 70-90%.
Її реконструкцію Київ розпочав ще 2012 року. Загальна вартість проєкту – 694,2 млн грн. У 2022 році на проєкт хочуть скерувати ще 3 млн грн і завершити на 81,9%. Повністю проєкт завершать лише під кінець 2024 року.
8. Вже відкритий парк ще добудовуватимуть
В серпні 2021 року на Троєщині відкрили останню чергу великого парку з озерами вздовж просп. Ватутіна. Проте проєкт бюджету передбачає, що навіть після відкриття парк будуватимуть ще рік, до вересня 2022-го. На це заклали 1 млн грн із необхідних 20 млн грн.
Заборонено і буде заблоковано:
- реклама
- спам та шахрайство
- образи, дискримінаційні висловлювання
Редакція не модерує коментарі, відповідальність за зміст коментарів несе автор коментаря. Редакція Build Portal залишає за собою право не погоджуватись з думкою автора коментаря, проте надає свободу слова відповідно до ст. 21, 24 та ст. 34 Конституції України.
Шановні читачі, читайте коментарі вдумливо, пам'ятайте, що автором коментарів можуть бути різні джерела.