РУС УКР РУС ENG
НБУ: USD: 39.602 EUR: 42.441
Банк Покупка Продажа НБУ
USD 39.800 40.300 39.602
EUR 40.000 41.000 42.441
USD 39.480 39.830 39.602
EUR 42.300 42.850 42.441
Ми допрацьовуємо BuildPortal. Зовсім скоро він стане ще кращим!

Нестандартні рішення та нові тренди ринку торговельної нерухомості 2023

Читайте, як змінився ринок торгівельної нерухомості, поставши перед викликами війни
3176 01.03.2024 в 08:11


Нові тренди

Перший рік від початку повномасштабного вторгнення рф поставив перед всіма учасниками ринку роздрібної торгівлі серйозні виклики: безпекові ризики, зменшення попиту через масовий відтік населення за кордон, внутрішня міграція, перебої в енергопостачанні, зниження платоспроможності покупців, а також зміни в логістичних ланцюжках. 


Споживачі

  • Перевага віддається форматам, які відповідають ціновим очікуванням, а також знаходяться поруч із споживачем. Доказом тому може бути стрімкий розвиток мережі «Аврора», яка під час війни кожні 14 годин відкриває новий магазин і нарощує виторг;
  • Серед лідерів продажів залишаються такі категорії товарів, як ліки та солодощі;
  • Сприйняття торгівельних центрів як можливості відпочинку та зміни фокусу уваги з повсякденних подій;
  • Беручи до уваги стабілізацію курсових очікувань, можна відмітити схильність населення до більш вагомих покупок;
  • Попит на товари національного виробництва.

Як змінився складський ринок Києва

Орендарі/ритейл

  • Відкриття перших offline-магазинів для багатьох гравців Instagram-простору, при цьому очевидним є прагнення навіть no-name брендів в кращих ТРЦ країни;
  • Соціальна відповідальність - більшість ритейл-мереж мають власні проєкти, які так чи інакше спрямовані на допомогу постраждалим від війни або сприяють задоволенню потреб ЗСУ та НГУ. Прикладом тому є акція «Новорічний подарунок», в рамках якої у грудні 2023 року стартував масштабний збір від Першої Президентської бригади оперативного призначення імені гетьмана Петра Дорошенка Національної Гвардії України «Буревій» та українських ритейлерів. До ініціативи долучились Foxtrot, «Територія мінімальних цін», «Люксоптика», БІ, Athletics, Akvarel, «Будинок Іграшок», мережа ресторанів MAFIA, MyPlay, «Циферблат», Butlers, Fly Kids та багато інших;
  • Інклюзивність - на жаль, кількість людей, які вимагають спеціальних архітектурно-планувальних рішень в Україні зростає, тому забезпечення доступності будівель і споруд, у яких кожна особа незалежно від віку, статі, інвалідності, функціональних порушень, рівня комунікативних можливостей або обставин може відчувати себе безпечно стає як ніколи актуальним;
  • Продовжується тренд на використання національних та історичних мотивів в дизайні, але багато брендів виходять на принципово новий якісний рівень в своєму підході до опрацювання національної спадщини (наприклад, Gunia, Kobzart.brand, Pupcha Kylym, Гушка (Gushka) та інші);
  • Омніканальність та зростаюча увага до штучного інтелекту;
  • Великі інвестиції в систему організації логістики, робочу силу та досконалість екосистеми в цілому;
  • Нестандартне використання площі торгівельного залу (приклад, Ponchyk Boy в «Техно Їжак» в ЦУМ);
  • Відкриття відділень та торгових точок за кордоном («Дніпро М», «Нова Пошта», Katsurina, One Price, «Чорноморка» та ін.).

Офісний фонд Києва зростає попри війну, але суттєво менший, ніж у європейських столицях (ІНФОГРАФІКА)

Орендодавці/ТРЦ

  • Активне нарощування долі українських брендів. Не завжди підставою таких рішень є той факт, що міжнародний ритейл має певні обмеження щодо розвитку в Україні. Національний ритейл користується великим рівнем лояльності від сучасного споживача, що також сприяє якісним змінам в tenant-mix;
  • Більшість орендодавців підготували свої об’єкти до блекаутів ще на початку року;
  • Омніканальність, а саме розвиток вже декілька років тому заданого тренду від компанії WISHIBAM, створення digital близнюка для ТРЦ. Пілотним проектом на українському ринку можна назвати новий проект від River Mall - застосунок Get by River. Також можна зазначити відкриття Kyiv Metamall, першого віртуального ТРЦ в Україні;
  • Масштабність маркетингових івентів - ТРЦ добре розуміють важливість зміни фокусу для своїх споживачів, тому більшість ТРЦ столиці та не тільки радували відвідувачів масштабними концертами;
  • Підтримка та допомога в забезпеченні потреб НГУ та ЗСУ. Наприклад, головна ініціатива ТРЦ Lavina протягом 2023 року - благодійна акція «Енергія Єдності», яку ТРЦ реалізовував разом із БО «Фонд НАСТУПУ», діяльність якого спрямована на забезпечення сучасними технічними засобами передових підрозділів Національної гвардії України, посилення військової підготовки, а також забезпечення побутових потреб сімей військовослужбовців і сприяння реабілітації поранених героїв. Метою збору стала система MILES (комплект лазерних випромінювачів і приймачів, що допомагають імітувати реальні бойові зіткнення). 


Цікаво про будівництво:
 пісок для будівництва: види характеристики, особливості вибору


Читайте більше новин про відбудову України у спецтемі на Build Portal


Ганна Корягіна

Источник: propertytimes
 
 
Интересные новости:
29.02.2024
3810
Згідно з останнім дослідженням ринку складської нерухомості Києва, у 2023 році складський ринок адап...
26.02.2024
4788
У секторі панує абсолютна невизначеність. Якою є зараз ситуація на первинному і вторинному ринку та ...
22.02.2024
3419
У Києві продовжують будувати БЦ, проте темпи введення в експлуатацію нових офісних приміщень сповіль...
24.04.2024
6545
Середня ціна оренди одно-, дво- і трикімнатних квартир у Києві...
22.04.2024
2122
Лідери ринку нерухомості поступово звикають до високих відсоткових ставок, водночас намагаючись вирі...
22.04.2024
4912
Mолодь в Україні все частіше вибирає довгострокову оренду нерухомості, відкладаючи ку...