РУС УКР РУС ENG
НБУ: USD: 41.862 EUR: 43.516
Банк Покупка Продажа НБУ
USD 39.800 40.300 41.862
EUR 40.000 41.000 43.516
USD 41.710 42.180 41.862
EUR 43.300 44.030 43.516
Статья

Досвід відбудови: відродження Детройту після занепаду та банкрутства

Під час Другої світової війни це місто стало одним із найбільших виробничих центрів, де випускали автомобілі, танки та іншу техніку. У другій половині XX століття місто поступово втрачало свої позиції, що завершилося банкрутством 18 липня 2013 року
2352
24 декабря 2024 г.

Відродження Детройту

Детройт, розташований у штаті Мічиган на кордоні з Канадою, відомий своєю індустріальною історією. Місто було серцем американської автопромисловості та навіть мало неофіційну назву Motor City. Однак Детройт зіткнувся із серйозними економічними проблемами через закриття автозаводів легендарних американських корпорацій. Це мало надзвичайно жорсткі соціальні наслідки. Сьогодні місто поступово відновлюється, але цей шлях буде довгим.

 

Передісторія

Становлення США, як світової наддержави, та розквіт американської економіки зокрема значною мірою відбулися завдяки Другій світовій війні. Важко сказати, який внесок Сполучених Штатів у загальну перемогу більший – чи то участь у бойових діях на двох фронтах (в Європі та на Тихому океані), чи то різке збільшення виробництва оборонної та цивільної продукції, яка постачалася за ленд-лізом до країн антигітлерівської коаліції, що вели запеклу боротьбу проти країн «вісі зла» – Німеччини, Італії та Японії. Тоді це називали «арсеналом демократії» - забезпечуючи інші країни необхідним, США фактично захищали життя своїх солдатів. Країна також нарощувала власний індустріальний потенціал, що заклало основу для посилення ролі США у післявоєнному світі.

Але до чого тут Детройт? Під час Другої світової війни це місто стало одним із найбільших виробничих центрів, де випускали автомобілі, танки та іншу техніку. Детройт став центром автомобільної промисловості ще на початку XX століття завдяки наявній індустріальній базі, зокрема заводам Ford, Packard, Dodge, General Motors, Chrysler та інших.

У 1941 році в передмісті Детройта, Уоррені, було побудовано Детройтський танковий арсенал - найбільше у світі танкобудівне підприємство. Воно виробило більше танків, ніж уся промисловість Третього рейху, а поруч із ним розташовувалося Головне автобронетанкове управління Армії США.

Однак із часом "золотий вік" Детройту як автомобільної та танкової столиці США залишився у минулому. У другій половині XX століття місто поступово втрачало свої позиції, що завершилося банкрутством 18 липня 2013 року. Загальна сума боргу міста тоді сягала $18 млрд.

 

Занепад міста

Економічна ситуація в Детройті почала погіршуватися ще з 1950-х років. Основними причинами стали:

  • Занепад автомобільної промисловості

У 1960-х роках почалася глобальна конкуренція з боку японських та німецьких автовиробників, що пропонували більш економічні автомобілі.

У 1973 та 1979 роках нафтові кризи призвели до подорожчання бензину, що зробило великі та неекономічні американські авто менш привабливими для покупців. Це спричинило масове закриття автозаводів у Детройті. Автопромисловість, що забезпечувала близько 60% промислового потенціалу міста, зазнала колапсу.

  • Скорочення військових замовлень

Після Другої світової війни потреба в танках значно зменшилася, а із закінченням Холодної війни зник і головний ворог. У 1996 році танковий завод у Детройті закрили, а виробничі потужності перенесли до штату Огайо.

Усе інше мало характер наслідків. Закриття автомобільних заводів означало ліквідацію робочих місць. Масове безробіття спричинило переїзд людей до дешевших передмість або інших штатів, де була робота. Як наслідок – населення Детройту скоротилося з 1,8 млн на початку 1950-х років до 700 тис. осіб у 2012 році.

Це призвело до зниження вартості нерухомості, зростання бідності, расових конфліктів і злочинності. Детройт швидко набув поганої слави як одного з найнебезпечніших міст США. Чимало районів міста перетворилися на небезпечні гетто. Хмарочоси, заводи та цілі житлові квартали стояли в запустінні та руйнувалися від часу та вандалізму.

На додаток до усього, криза 2008 року змусила багатьох мешканців покинути свої будинки через іпотечні борги, що призвело до подальшого занепаду міської економіки. Занепад торкнувся навіть базових послуг, як-от вуличне освітлення та прибирання сміття, а система громадського транспорту не була розвинута з самого початку.

Свого часу Детройт став одним із перших міст у США, де після війни почали будувати мережу швидкісних магістралей і транспортних розв'язок. У ті роки розвиток громадського транспорту в автомобільній столиці Америки вважали недоречним, адже передбачалося, що всі мешканці користуватимуться авто, виробленими саме тут.

 

Новий старт через банкрутство

Протягом останніх десятиліть уряд штату та федеральна влада не припиняли спроб відновити Детройт. Новою точкою відліку стало банкрутство міста. Після оголошення банкрутства було проведено реструктуризацію боргів, що дало змогу стабілізувати фінанси міста та знизити боргове навантаження. Хоча Детройту довелося скоротити витрати та продати частину майна.

Частину боргу у розмірі $7 млрд списали, а місто отримало підтримку від штату та федеральної влади. Програми фінансування спрямовували кошти на будівництво, розвиток інфраструктури та підтримку малого бізнесу.

Допомога від влади була скоріше не у формі прямих фінансових вливань, а через фінансування за різними федеральними програмами: житлового будівництва, розвитку інфраструктури та підтримки малого бізнесу.

Другим найважливішим напрямком стало залучення державних та приватних інвестицій у нові виробництва, будівництво, сферу послуг та туризм. Державні та приватні інвестиції сприяли модернізації заводів Ford і General Motors, відкриттю нових підприємств, офісів і культурних об’єктів. Особливу увагу приділяли розвитку інноваційних секторів - стартапів, освітніх ініціатив, новітніх технологій. Ці сектори для свого розвитку отримували субсидії.

Третім напрямком відновлення стала часткова реновація центру міста, що мало стати магнітом для туристів та бізнесу. Відновили історичні будівлі, культурні та розважальні об’єкти, додали озеленення та освітлення вулиць.

Не менш важливим став соціальний напрямок роботи, оскільки без зниження рівня криміналу та соціальної напруги неможливо взагалі говорити про будь-який успіх повернення міста до нормального життя. Спеціальні соціальні програми допомогли підтримати бідні верстви населення та знизити рівень безробіття. Окремі райони міста почали залучати молодих спеціалістів та студентів.

У дусі сучасної урбаністики в Детройті активно розвивають громадський транспорт. У місті з нуля побудували нову трамвайну лінію, яку планують розширити до повноцінної мережі. Це фактично означає відродження трамвая в Детройті після того, як остання його лінія була демонтована ще в 1956 році.

 Економічна ефективність сучасних систем водовідведення: інвестиції, які забезпечують надійність інфраструктури 

Читайте більше новин про відбудову України у спецтемі на Build Portal 

Источник:
restoration
18 декабря 2024 г.
2488
Серед пріоритетних проєктів - відновлення житлової інфраструктури із залученням передових японських ...
17 декабря 2024 г.
4156
Школу облаштували на глибині семи метрів від поверхні землі. У закладі зможуть навчатися 1000 у...
17 декабря 2024 г.
2480
Політик також зазначив, що намагається зупинити війну Росії проти України й вже ...
Українці, що ви думаєте з цього приводу? Давайте обговорювати!
Не стійте осторонь – вільно діліться своєю думкою з іншими людьми.
Але, будь ласка, будьте ввічливі та дотримуйтесь правил коментування. ПОСИЛАННЯ ЗАБОРОНЕНІ, та блокуються автоматом.
Заборонені будь-які посилання (коментар з посиланням не може бути доданий, він автоматично блокується)

Заборонено і буде заблоковано:
- реклама
- спам та шахрайство
- образи, дискримінаційні висловлювання

Редакція не модерує коментарі, відповідальність за зміст коментарів несе автор коментаря. Редакція Build Portal залишає за собою право не погоджуватись з думкою автора коментаря, проте надає свободу слова відповідно до ст. 21, 24 та ст. 34 Конституції України.

Шановні читачі, читайте коментарі вдумливо, пам'ятайте, що автором коментарів можуть бути різні джерела.

Будь ласка, поставтеся до цих правил з повною відповідальністю.
Якщо дії коментованого шкодять читачам, рекламодавцям, співробітникам Build Portal або всій нашій спільноті, ми можемо заблокувати користувача.
Читать полностью Скрыть
Сегодня
3895
Головні новини, аналітика, анонси та огляди будівельного ринку за 21-27 грудня 2024...
Сегодня
3510
Драйвером росту будівництва за цей період стала нежитлова нерухомість, збільшивши показник на 2...
Вчера
4416
Вже майже три роки в Україні триває повномасштабна війна – фінансові збитки та людські втрати ...
Вчера
14412
Пол Таллет, британський фотограф, досліджує японський бруталізм, яким особливо знаменита Окінава...
25 декабря 2024 г.
1569
Дізнайтесь, чому важливо узаконити самобуд і якими є етапи легалізації будови...
19 декабря 2024 г.
7469
Дизайн та концепція проєкту натхненні роботами світових лендарт-митців, зокрема, “Золотою спір...
20 декабря 2024 г.
1550
20 грудня обговоримо важливі питання цифровізації та вдосконалення будівельної галузі...
18 декабря 2024 г.
2393
18 грудня 2024 року відбудеться UKRAINIAN SPECIAL BUILDING AWARDS IBUILD 2024, де будуть відзначені ...
10 декабря 2024 г.
1581
12 грудня 2024 року в Києві відбудеться визначна подія для професіоналів будівельної, девелоперської...
Почтовая рассылка Build Portal для участников строительного бизнеса
Только самое важное
*один раз в неделю
Юрій Обух, директор Рууккі Україна розповів про незмінний курс компанії до інновацій і без...
18 декабря 2024 г.
2762
Андрей Озейчук – строитель с 27-летним опытом, основатель компаний Rauta, Kovlar и Teza, предс...
26 июня 2023 г.
475
BUILD PORTAL - Агрегатор новин
  • Збираємо всі існуючі новини будівельного ринку в одному місці
  • Унікальний "SMART рубрикатор" (розумний рубрикатор): це дуже деталізований по кожному напрямку рубрикатор аби ви змогли швидко знайти всі згруповані матеріали з потрібної теми
Build portal - українське народне медіа - без впливу оліграхів та влади!