Банк | Покупка | Продажа | НБУ |
USD | 39.800 | 40.300 | 41.253 |
EUR | 40.000 | 41.000 | 43.563 |
USD | 41.150 | 41.649 | 41.253 |
EUR | 43.370 | 44.039 | 43.563 |
7 жовтня в Мінрегіоні під керівництвом голови Громадської ради при Мінрегіоні Павла Міхайліді відбулося робоче засідання експертної групи з питань децентралізації та територіальної організації влади.
Експерти обговорили деякі колізійні питання формування державного бюджету на 2017 рік в частині взаємодії з місцевими бюджетами, зокрема, що стосується бюджетів територіальних громад. Також обговорили питання про внесення змін і доповнень до Закону України «Про місцеві вибори» в питаннях формування депутатського корпусу міських рад територіальними громадами за мажоритарною системою, за умови, якщо кількість виборців такої територіальної громади менше 90 тис. чоловік.
Зокрема, під час засідання йшлося про те, що центральна виборча комісія своїми постановами №396 від 23.09.2016 та №437 від 07.10.2016 призначила перші вибори в об'єднаних територіальних громад на 11 грудня і в 18 грудня 2016 відповідно. На 11 грудня призначено вибори в 41 громаді, а на 18 грудня в 143 громадах.
За словами експерта ради Андріяна Фітьо, відповідно до статті 8 Закону України «Про добровільне об'єднання територіальних громад» об'єднана територіальна громада вважається утвореною за цим законом з дня набрання чинності рішеннями всіх рад, які прийняли рішення про добровільне об'єднання територіальних громад, або з моменту набрання законної сили рішенням про підтримку добровільного об'єднання територіальних громад на місцевий референдум і за умови відповідності таких рішень висновку наданим обласними державними адміністраціями.
Так, обласна державна адміністрація протягом 10 робочих днів з дня отримання рішення про добровільне об'єднання територіальних громад, звертається до Центральної виборчої комісії для прийняття нею рішення про призначення перших виборів до органів місцевого самоврядування.
Таким чином, відповідні постанови про призначення перших виборів в об'єднаних територіальних громадах №396 від 23.09.2016 та №437 від 07.10.2016 було прийнято лише після вступу в силу рішень органів місцевого самоврядування.
Згідно п.4 статті 67 «Окремі особливості формування місцевих бюджетів» Бюджетного кодексу України, бюджети об'єднаних територіальних громад, що створюються відповідно до закону і перспективним планом формування територій громад, до 15 жовтня року, що передує плановому, формуються відповідно до положень що передбачають крім вирівнювання місцевих бюджетів за доходами, істотні відмінності по формуванням дохідної та видаткової складової.
Таким чином, громади отримали можливість провести вибори в грудні 2016 року, отримали можливість формувати власні бюджети на «нових» засадах, з відповідними субвенціями і дотаціями, які враховуються при складанні державного бюджету України на 2017 рік.
На жаль, Міністерством фінансів, у проекті Державного бюджету на 2017 рік не передбачено зазначених трансферів для громад в яких відбудуться місцеві вибори, як це передбачено законодавством. Більш того, в бюджеті немає коштів, наприклад, для Ходорівської міської громади, вибори в якій відбулися в березні 2016 року.
Ще однією серйозною проблемою, на думку експертів, є сам факт проведення виборів в кінці бюджетного року. Згідно вже зазначеного Бюджетного кодексу, місцеві бюджети повинні бути прийняті не пізніше 25 грудня року, що передує новому бюджетному періоду.
Так, статтею 28 «Повноваження в галузі бюджету, фінансів і цін», Закону України «Про місцеве самоврядування» до власних повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать повноваження складання проекту місцевого бюджету, подання його на затвердження відповідної ради. Утворення виконавчого комітету, відповідно до статті 26 є виключною компетенцією місцевої ради. Таким чином, за досить короткий період до 25 грудня в першому випадку (вибори 11 грудня) у органів місцевого самоврядування буде всього 14 днів для складання і затвердження бюджету, а другого (вибори 18 грудня), всього лише 7 днів. Цілком можлива, враховуючи дві вагомі загрози по формувань держбюджету і місцевих бюджетів, існує велика ймовірність відсутності фінансування в об'єднаних громадах освіти або медицини.
Вихід з ситуації, що склалася, вважають члени експертної групи, особливо в частині місцевих бюджетів, наступний - необхідний узгоджений план дій в першу чергу Офісів реформ на місцях, скоординований через Центральний офіс і відповідні міністерства. Важливим і значущим моментом було б залучення експертів і фахівців з Громадських рад при цих міністерствах.
Джерело та фото: Громадська рада при Мінрегіоні
Заборонено і буде заблоковано:
- реклама
- спам та шахрайство
- образи, дискримінаційні висловлювання
Редакція не модерує коментарі, відповідальність за зміст коментарів несе автор коментаря. Редакція Build Portal залишає за собою право не погоджуватись з думкою автора коментаря, проте надає свободу слова відповідно до ст. 21, 24 та ст. 34 Конституції України.
Шановні читачі, читайте коментарі вдумливо, пам'ятайте, що автором коментарів можуть бути різні джерела.