РУС УКР РУС ENG
НБУ: USD: 41.867 EUR: 48.453
Банк Покупка Продажа НБУ
USD 39.800 40.300 41.867
EUR 40.000 41.000 48.453
USD 41.500 42.010 41.867
EUR 48.250 48.969 48.453
Новость

Належна якість житлово-комунальних послуг: що робити, якщо ваші права як споживачів порушуються

Міністерство юстиції розповіло, як діяти, якщо порушуються ваші права як споживачів житлово-комунальних послуг
1251
21 октября 2020 г.


Як захистити власне право на
якісні житлово-комунальні послуги


Якщо споживач справно сплачує за послуги ЖКГ, він може захищати свої порушені права доступними правовими методами, повідомили в Мін'юсті. Одним із механізмів захисту прав споживачів є акт-претензія. Тож, якщо ваші права порушують, то варто насамперед документувати порушення і виставляти претензію за неякісно надані послуги.

Алгоритм дій для відстоювання належної якості надання комунальних послуг:

1. Вивчення договору між споживачем і надавачем комунальних послуг

У цьому документі значаться параметри, критерії, алгоритми дій, терміни реагування на аварійні ситуації та сплати за послуги - усе, що регулює відносини двох сторін.


2. Повідомлення про порушення надавачу послуг ЖКГ

Якщо трапилась аварійна ситуація з порушенням ваших прав - зафіксуйте обставини, до яких призвело ненадання або неякісне надання комунальних послуг (якщо це затоплення, псування майна - фотографуйте пошкоджену техніку, меблі, стіни тощо).

Далі варто письмово звернутись до надавача послуг і повідомити про порушення, а також наполягати на складенні акта-претензії. До листа можна додати докази: фото, відео, свідчення свідків. У зверненні обов’язково зазначається прізвище, ім’я та по батькові, місце фактичного проживання споживача, а також найменування ненаданої, наданої не в повному обсязі або неналежної якості послуги.


3. Перевірка якості послуг та складання акта-претензії

Виконавець комунальної послуги або управитель багатоквартирного будинку зобов’язані прибути на виклик споживача у строки, визначені в договорі про надання відповідних послуг, але не пізніше ніж протягом 1 доби з моменту отримання претензії споживача.

За результатами перевірки складається акт-претензія у 2-х примірниках. Якщо споживач і представник надавача послуг не дійшли згоди у питаннях підтвердження порушень, то акт-претензія підписується із зауваженнями, які є його невід’ємною частиною.


4. Звернення до вищих контролюючих органів

При незадовільній відповіді або її відсутності слід звертатись до вищого керівництва або контролюючих органів. Захист прав споживачів належить до повноважень Державної служби з питань безпечності харчових продуктів та захисту прав споживачів (Держпродспоживслужба).

Після отримання відповіді від підприємства - надавача послуг та його контролюючого органу і за умови неусунення недоліків слід звертатись до суду для оскарження дій або бездіяльності відповідних органів, які не надають послуги, передбачені договором, або надають їх не в повному обсязі (неналежної якості).


5. Звернення до суду

У випадку отримання офіційної відмови у задоволенні вимог щодо перерахунку ви маєте право оскаржити таке рішення в судовому порядку. Основою доказової бази у справі слугуватимуть договір про надання відповідних послуг, квитанції про сплату за послуги, належним чином складений акт-претензія, фото- та відеоматеріали пошкодженого майна, покази свідків.

 

Интересно о строительстве: ранее мы писали об особенностях лакокрасочных материалов украинского производства
Источник:
3m2
Рубрика:
Читайте все статьи рубрики
Статьи население ЖКХ город*
Українці, що ви думаєте з цього приводу? Давайте обговорювати!
Не стійте осторонь – вільно діліться своєю думкою з іншими людьми.
Але, будь ласка, будьте ввічливі та дотримуйтесь правил коментування. ПОСИЛАННЯ ЗАБОРОНЕНІ, та блокуються автоматом.
Заборонені будь-які посилання (коментар з посиланням не може бути доданий, він автоматично блокується)

Заборонено і буде заблоковано:
- реклама
- спам та шахрайство
- образи, дискримінаційні висловлювання

Редакція не модерує коментарі, відповідальність за зміст коментарів несе автор коментаря. Редакція Build Portal залишає за собою право не погоджуватись з думкою автора коментаря, проте надає свободу слова відповідно до ст. 21, 24 та ст. 34 Конституції України.

Шановні читачі, читайте коментарі вдумливо, пам'ятайте, що автором коментарів можуть бути різні джерела.

Будь ласка, поставтеся до цих правил з повною відповідальністю.
Якщо дії коментованого шкодять читачам, рекламодавцям, співробітникам Build Portal або всій нашій спільноті, ми можемо заблокувати користувача.
Читать полностью Скрыть
09 октября 2020 г.
1737
Центр комунального сервісу пропонує чотири дистанційних способи змінити кількість зареєстрованих осі...
08 октября 2020 г.
3607
Комунальні платежі на карантині: що робити з боргами та чи можна їх списати...
07 октября 2020 г.
132682
Не дадут госпомощь должникам за комуслуги, тунеядцам, наследникам и неплательщикам алиментов...
29 сентября 2020 г.
2729
Министерство юстиции сообщило за чей счет осуществляется установка индивидуальных счетчиков газа нас...
22 сентября 2020 г.
4339
Голова Державної інспекції містобудування Юрій Васильченко розповів про особливості вибору квартири ...
20 сентября 2020 г.
9316
Українцям приходять незаконні платіжки за "температурні коефіцієнти"...
14 мая 2025 г.
387
Метою законопроєкту є звільнення власників пошкодженого або зруйнованого житла від сплати за послуги...
19 марта 2025 г.
6533
Тимур Ткаченко оголосив про початок роботи нових правил роботи громадського транспорту під час триво...
11 декабря 2024 г.
3178
Однак Уряд ще не передбачив фінансування на такі компенсації. Держбюджет-2025 передбачає на про...
Сегодня
2384
Загалом на ділянці демонтують близько 300 МАФів. За попередніми оцінками, після завершення робіт міс...
24 июня 2025 г.
2425
Також для відповідних вразливих категорій підвищено граничний рівень заборгованості з оплати за ЖКП,...
27 мая 2025 г.
3807
У січні 2023 року згідно з розпорядженням КМВА комунальна корпорація "Київавтодор" офіційно віддала ...
Шляхопровід ввели в експлуатацію у 1999 році та з того часу жодного разу капітально не ремонтували...
З них трохи більше 3 млрд грн спрямують на капітальні ремонти, майже 4,3 млрд грн направлять на прод...
BUILD PORTAL - Агрегатор новин
  • Збираємо всі існуючі новини ринку ЖКХ в одному місці
  • Унікальний "SMART рубрикатор" (розумний рубрикатор): це дуже деталізований по кожному напрямку рубрикатор аби ви змогли швидко знайти всі згруповані матеріали з потрібної теми
Build portal - українське народне медіа - без впливу оліграхів та влади!