| Банк | Покупка | Продажа | НБУ | 
| USD | 39.800 | 40.300 | 42.041 | 
| EUR | 40.000 | 41.000 | 48.427 | 
| USD | 41.780 | 42.185 | 42.041 | 
| EUR | 48.120 | 48.740 | 48.427 | 
Верховна Рада 23 жовтня ухвалила законопроєкт, який зобов'язує «власників спеціально обладнаних чи відведених майданчиків для паркування» облаштовувати спеціальні паркомісця для водіїв із дітьми до трьох років. Тобто це можуть бути парковки біля торгових центрів, супермаркетів, лікарень, бізнес-центрів і навіть звичайні міські паркувальні місця вздовж дороги. Про це повідомляє Економічна правда.
Авторка документа Дар'я Володіна переконана, що впорядкування таких місць для паркування допоможе уникати небезпечних ситуацій під час висадки чи посадки дітей і сприятиме формуванню культури взаємоповаги серед водіїв.
Мета запровадження таких паркомісць - полегшити та пришвидшити пересування батьків з маленькими дітьми на паркувальному майданчику. Крім цього, сімейні паркомісця мають бути ширшими за звичайні, щоб батьки мали де поставити візок.
Закон уже направили на підпис президенту, а набрати чинності він повинен через три місяці після опублікування. Тобто це повинно статися у 2026 році.
Водночас, профільний експерт Микола Ільчук зауважив, що ухвалений законопроєкт «ішов у комплекті» з іншим, який передбачав відповідальність за паркування в неналежному місці. Навіть більше, у науково-експертному висновку до ухваленого акта вказано, що два законопроєкти потрібно розглядати разом.
Другий проєкт передбачав штраф 1,7 тис. грн (100 неоподаткованих мінімумів) для тих, хто безпідставно паркується на сімейних місцях. За повторне порушення - штраф 3,4 тис. грн і позбавлення права керувати авто на три-шість місяців. Але, за словами Миколи Ільчука, цей документ не розглядали.
Як зазначає Володіна, над другим актом працюють депутати та представники Нацполіції. На думку депутатки, контроль має бути системним і поєднувати три рівні: адміністративний (інспектори з паркування фіксують порушення), технічний (місця обладнані камерами) та соціальний (інформаційні кампанії).
За словами Ільчука, поки цей законопроєкт не ухвалили, існує стаття 125 Кодексу про адміністративні правопорушення «Інші порушення правил дорожнього руху», яка передбачає покарання у вигляді попередження.
Ще одна важлива проблема ухваленого законопроєкту - перевірка наявності дитини та її віку, бо прикріпити на авто відповідний знак може будь-хто. Також у документі не прописано, чи мають право займати сімейні місця водії, які загалом перевозять дітей, але приїхали на парковку без них. Можливо, це роз'яснить уряд.
На думку представника компанії яка розробляє комплексні рішення для організації паркувального бізнесу, облаштування спеціальних місць створить додаткові клопоти та витрати для бізнесу. Він пояснив, що стандартні паркомісця шириною 2,5 метра потрібно зробити триметровими, тобто два нові місця дорівнюватимуть трьом старим. «Якщо є парковка на 400 місць, то 20 з них мають бути сімейними. Тобто 30 місць треба замалювати і на їх місці зробити нові», - зазначив експерт.
За його підрахунками, облаштувати одне паркомісце коштуватиме 500 грн, стерти старе - 300 грн. Власники майданчиків також мають переробити схему організації дорожнього руху, зробити проєктну документацію і затвердити її в Нацполіції.
«Без схеми організації дорожнього руху оператор не має права приймати платежі. Якщо пощастить, то за два місяці це можна зробити», - зауважив експерт.
Комплексна тепло- та пароізоляція для цивільного та промислового будівництва 
Заборонено і буде заблоковано:
- реклама
- спам та шахрайство
- образи, дискримінаційні висловлювання
Редакція не модерує коментарі, відповідальність за зміст коментарів несе автор коментаря. Редакція Build Portal залишає за собою право не погоджуватись з думкою автора коментаря, проте надає свободу слова відповідно до ст. 21, 24 та ст. 34 Конституції України.
Шановні читачі, читайте коментарі вдумливо, пам'ятайте, що автором коментарів можуть бути різні джерела.