Банк | Покупка | Продажа | НБУ |
USD | 39.800 | 40.300 | 41.646 |
EUR | 40.000 | 41.000 | 43.724 |
USD | 41.440 | 41.839 | 41.646 |
EUR | 43.470 | 44.179 | 43.724 |
У Львівській ОВА підписали Угоду про участь України у програмі «Механізм «Сполучення Європи», за якою ЄС виділяє 33 мільярди євро для розбудови української транспортної інфраструктури.
Угоду урочисто підписали віцепрем'єр-міністр з відновлення - міністр розвитку громад, територій та інфраструктури Олександр Кубраков та комісар ЄС з питань транспорту Адіна Велян.
«Україна підписала сьогодні цю Угоду і стала першою країною, яка не входить до ЄС, але отримає пакет допомоги за програмою «Механізм «Сполучення Європи». Завдяки цьому Україна стає частиною інфраструктури Європи і бюджет, який ми погодили, досить великий – це 33 мільярди євро», - зазначила Велян.
Фінансування проєктів передбачає, що половину вартості компенсує країна-заявниця за рахунок власних джерел чи міжнародних фінансових організацій, а 50% фінансування забезпечується у рамках програми.
Зі слів Кубракова, підписана Угода відкриває можливість залучити фінансування ЄС для підтримки розвитку високопродуктивних, стійких і ефективно взаємопов’язаних транс’європейських мереж у сферах транспорту, енергетики та цифрових послуг.
«Ця Угода, яку ми сьогодні підписали, вже дозволяє разом з Європейським Союзом розвивати нашу прикордонну інфраструктуру, пункти пропуску, транспортну мережу. Перш за все, акцент на розвитку експортної логістики на наших західних кордонах. Уже обговорюємо з європейськими партнерами реалізацію шести перших проєктних пропозицій. Подали заяви, уже в червні очікуємо результатів відбору. Це важливий крок на шляху України до євроінтеграції», - додав віцепрем'єр - міністр з відновлення.
Також у рамках зустрічі з представниками ЄС Кубраков розповів європейським партнерам про терористичний акт росії з підриву дамби Каховської ГЕС. Відразу після підписання віце-прем’єр вирушив на Херсонщину.
Своєю чергою у Європейській комісії повідомили, що підписання документів відкриє нові можливості у відновленні України та зруйнованої критичної інфраструктури. Асоціація з інфраструктурним фондом ЄС допоможе Україні інтегруватися у Єдиний ринок ЄС, сприятиме економічному зростанню, створенню нових робочих місць та підвищенню конкурентоспроможності.
Зокрема, у сфері транспорту українські державні органи та компанії можуть подавати заявки на реалізацію проєктів протягом проєктного періоду 2021-2027 рр. Наступний конкурс на їх фінансування буде оголошений у вересні 2023 року та охоплюватиме, зокрема, проєкти в межах розвитку Транс'європейського транспортного коридору (TEN-T), що сприятимуть розвитку сполучення між країнами ЄС та з країнами-партнерами.
Аналогічні проєкти будуть розглядатися у сфері енергетики, в межах Транс'європейського енергетичної мережі (TEN-E). У листопаді Єврокомісія оприлюднить перелік так званих проєктів спільного інтересу, до яких зможе долучитися й Україна. Ще один напрямок фінансування охоплюватиме транскордонні проєкти з розвитку «зеленої» енергетики.
У цифровій сфері будуть розглядатися проєкти із зміцнення цифрового зв’язку в межах ЄС та з третіми країнами, що передбачає розвиток безпечної, стійкої та високоефективної цифрової інфраструктури, включаючи мережу телекомунікацій та мобільних мереж п’ятого покоління (5G).
Програма «Механізм «Сполучення Європи» на 2021-2027 роки передбачає фінансування та гранти на здійснення проєктів у сфері транспорту на суму 25,8 мільярда євро, у сфері енергетики - 5,8 мільярда євро, у сфері цифрового розвитку - 2 мільярди євро.
Цікаво про будівництво: представилено "кристалічну технологію" для захисту та гідроізоляції бетону
Читайте більше новин про відбудову України у спецтемі на Build Portal
Заборонено і буде заблоковано:
- реклама
- спам та шахрайство
- образи, дискримінаційні висловлювання
Редакція не модерує коментарі, відповідальність за зміст коментарів несе автор коментаря. Редакція Build Portal залишає за собою право не погоджуватись з думкою автора коментаря, проте надає свободу слова відповідно до ст. 21, 24 та ст. 34 Конституції України.
Шановні читачі, читайте коментарі вдумливо, пам'ятайте, що автором коментарів можуть бути різні джерела.