РУС УКР РУС ENG
НБУ: USD: 39.637 EUR: 42.299
Банк Покупка Продажа НБУ
USD 39.800 40.300 39.637
EUR 40.000 41.000 42.299
USD 39.450 39.830 39.637
EUR 42.250 42.730 42.299
Ми допрацьовуємо BuildPortal. Зовсім скоро він стане ще кращим!

Як бізнесу ефективно взаємодіяти з медіа - правила співпраці від Вікторії Берещак

Дізнайтесь про правила ефективної взаємодії бізнесу та журналістів, про те, яка інформація допоможе зміцнити репутацію бренду, а чого слід уникати
3248 24.08.2023 в 08:15



Автор: Вікторія Берещак, комунікаційний стратег, авторка книги «Комунікаційна стратегія в бізнесі»


Щоб бути почутим, не потрібно верещати. Це правило безвідмовно діє і в міжособистісному спілкуванні, і в інформаційному просторі. Якщо ваша мета - наростити вагу голосу бренда та репутаційний актив, слід назавжди відмовитись від двох речей у спілкуванні з журналістами: відвертої брехні та самовихваляння.


Які взагалі є формати взаємодії з медіа?

У вас завжди є вибір: платне або безкоштовне розміщення. Давайте коротко пройдемося по кожному з варіантів.

Не слід демонізувати платне розміщення. Насправді в нативній рекламі, до якої належать спецпроєкти або платне разове розміщення новини, інтерв’ю чи іншого матеріалу з плашкою «новини компаній», «позиція» тощо, схована можливість закрити ваші рекламні та іміджеві потреби.

Ви отримуєте доступ до якісної масової аудиторії, медіа - гроші на оплату своєї чесної роботи. В ідеалі, до речі, купувати виготовлення інформаційного продукту у редакції, де плануєте розміщуватись. Журналіст видання якнайкраще знає аудиторію, формат, принцип подачі інформації тощо. Дайте робити свою справу людям, погодивши попередньо творче завдання.

Темна сторона платного розміщення - бартер, джинса та договорняки. Це коли ви або намагаєтесь з журналістом обвести довкола пальця редакцію, видавши приховану рекламу за редакційний матеріал, або коли ви домовляєтесь про якусь взаємовигоду і залишаєте за дужками спробу «продати» покупцеві себе у світлі «незалежної та незаангажованої журналістики».

Результат від такої взаємодії, повірте, доволі сумнівний, а репутаційні збитки для обох сторін катастрофічні.

Безкоштовні формати взаємодії з медіа відкривають для вас купу можливостей. Це і експертні колонки та блоги, і коментар журналісту на тему, і аналітичні новини на ринкові теми.

Колонка - це погляд експерта на ринкову тему. Блог - це позиція людини, особистості, яку цікаво читати або яка має достатній репутаційний актив і вагу голосу у своїй ніші чи суспільстві загалом. Коментар журналісту - це відповідь на поставлені питання на тему. А аналітична новина - результат вивчення ситуації на ринку. Це якщо коротко. 


Що по факту потрібно журналісту?

Журналісту від вас завжди потрібно першочергово дві речі - фактаж і фактура. Саме на них будується кістяк взаємодії. Якщо ви вмієте чітко, змістовно, по суті давати відповідь на запитання, яке поставлене, формувати думку так, що в ній з першого погляду редактора зрозуміло хто? що? де? коли? чи чому/ навіщо? скільки це коштує? що це дасть?, сенсу пхати в кожне інформаційне повідомлення незалежно від формату контенту приховану чи явну рекламу немає. Про вас і так говоритимуть. Передусім, як про адекватного ринкового гравця, з експертним бекграундом і вмінням бути над схваткою, іншими словами - бачити далі, ніж власний ніс.

Фактаж - це факти об’єктивної дійсності. Тобто ринкові показники, статистична інформація, якісь внутрякові штуки, дані та знання, здобуті - це дуже важливо - вашим емпіричним досвідом. Це те, що відбулось по факту, що засвідчує певні процеси, зсуви, зміни в ринку, ніші, поведінкових трендах чи навіть цілому суспільстві.

Фактура - це причиново-наслідкові зв’язки, передумови, взаємозалежності, які, на перший погляд, незрозумілі, приховані за пластом специфіки теми. Це ваше тлумачення, порівняння, прогнозування, гіпотезування, роз’яснення - іншими словами експертна чи особиста, а може бути і експертно-особиста аналітика та рефлексія на тему.

Важливо, що і фактаж, і фактура мають містити нові цікаві речі, нетривіальний погляд на ситуації, логіку викладу та змістову форму, яка зрозуміла широкому загалу.

У вашому тексті має бути глибоке розуміння ринку, ніші, сфери, суспільна користь (де тут те, що цікавить людей? чому це цікавить/має їх цікавити?) та експертний аналіз. Тобто уміння бачити сигнали, драйвери, стопери, тенденції та тренди. Серед таємних, але нагальних бажань журналіста до вас: уміння пояснити складні фахові речі простими словами, вичленити основне, жива мова, багатий словниковий запас і відчуття контексту.


3 причини, чому ваш контент не публікують/публікують лише за гроші

Якщо вам здається, що ви написали саме такий текст (повторюсь, неважливо якого формату), з фактажем та фактурою, який закриває інформаційні потреби аудиторії медіа, в якому прагнете отримати публікацію, а журналіст чи редактор його завертає, скористайтесь чек-листом нижче, щоб перевірити, в чому проблема.

1. Є конфлікт інтересів, самовихваляння чи прихована реклама

Слова «ми», «унікальний», «інноваційний», «надійний» та інші оціночні прикметники, за якими порожнеча і відсутність фактажу, мають зникнути з лексикону притомних компаній назавжди. Інноваційні технології при будівництві, провідні технологічні рішення, близькість до метро - це взагалі про що? Розкажіть мовою фактів та цифр, щоб у журналіста не сіпалось око, а вас точно опублікували.

2. Плутаєте ролі

Їдемо далі. Хто сказав, що ваше чергова маркетингова кампанія, випуск креативного ролика чи запуск нового відділу продажу дійсно цікавить широкий загал? Медіа - це не дошка оголошень. Хочете про щось повідомити аудиторії, використовуйте власні майданчики та соцмережі.

У медіа є своя функція - задовольняти інформаційні потреби масової аудиторії, у першу чергу. Допоможіть їм з цим. Відірвіться на хвилинку від власної динаміки будівництва чи нового майданчика і подивіться, що несеться навколо. Як справи з будівельною галуззю загалом? Що там єОселя, достатній драйвер для відновлення реального попиту? А як змінився портрет покупця? Цих питань, повірте, може бути десятки. Навчіться їх ставити собі і проблем з пошуком інформприводу, який цікавить людей і допоможе підсвітити вашу експертизу, не виникне.

3. Ваш фактаж чи фактуру неможливо перевірити

Вигадані, прикрашені, підтасовані, подані у вигідному для вас ключі факти та тлумачення - зло. Ніколи за жодних обставин не вдавайтесь до подібного, якщо прагнете побудувати потужний експертний бренд (особистий чи корпоративний) в інфопросторі та наростити вагу голосу. Подібні хитрощі рано чи пізно стануть відомі. Не треба далеко ходити: кейси Спартака Субботи або Доржа Бату яскраво ілюструють цю тезу.

 


Цікаво про будівництво:
 автоматизація виробництва плит перекриття із переднапруженого залізобетону


Читайте більше новин про відбудову України у спецтемі на Build Portal



Источник: propertytimes
 
 
Интересные новости:
17.08.2023
3212
Які сфери в Україні найбільш привабливі для інвестування та що робить держава для залучення інвестор...
11.08.2023
6153
CAD, система автоматизованого проєктування для архітекторів, розроблялася з 1970-х, а BIM, інформаці...
03.08.2023
6313
Як виникла ідея розробки Містобудівного кодексу і навіщо він зараз потрібен, чи будуватимуть міста і...
05.04.2024
5499
Відновлення зруйнованих об’єктів в Україні потребуватиме будівельних матеріалів та обладнання ...
28.03.2024
4526
За одними даними, у нас по країні близько 200 недобудов, за іншими – тільки у Києві понад 100...
14.03.2024
4436
Після завершення війни в Україні бракуватиме людей для відновлення країни. Що для розв&rsq...