Банк | Покупка | Продажа | НБУ |
USD | 39.800 | 40.300 | 41.331 |
EUR | 40.000 | 41.000 | 43.691 |
USD | 41.150 | 41.649 | 41.331 |
EUR | 43.370 | 44.039 | 43.691 |
Директор інфраструктурних програм Українського інституту майбутнього Володимир ШУЛЬМЕЙСТЕР:
Основний ідеологічний принцип програм – це проекти будівництва за схемою проектування design&build. Це коли одна організація сама проектує і сама будує. Якщо організація має свої потужності, щоб будувати цементобетонні покриття, має своє бюро, то може виграти відповідний тендер.
Дивитись повну версію презентації ТУТ>>>
Завідувач кафедри аеропортів, професор НТУ Ігор ГАМЕЛЯК:
Для успішного впровадження цементобетонних доріг треба враховувати наступні фактори: рівень навантаження, клімат, вартість матеріалу та конструкції, раціональну область використання та кадри.
В Україні 32% транспортних засобів рухаються з перевищенням осьових навантажень. За європейськими нормами навантаження має бути 8 тонн, у нас в середньому 43 тонни, а є – 60-80. Дорога має служити 16 років, а служить один рік. Ми не слідуємо за навантаженням сучасних транспортних засобів.
Клімат. Асфальтобетон акумулює 96 % сонячної енергії, в Києві, зокрема, нагрівається до 60 градусів. За нашими ДСТУ повинен нагріватись лише до 50 градусів. Руйнування зростає.
З 2000 по 2008 роки вартість бітуму зросла в 10 разів, цементу – в 4,7 разів. Тоді був ідеальний час для переходу на цементобетонне покриття, яким ми упустили. Вартість бітуму зараз складає від 11 до 15 тисяч гривень за тонну, вартість цементу – від 2 до 2, 5 тисяч за тонну. Тобто, бітум в шість разів дорожчий за цемент.
Бетонна конструкція на 2013 рік коштувала 860 гривень, асфальтобетонна - 1300 грн. Різниця цін в півтора рази, яка залишилась і зараз.
Я не згоден, що при поганих ґрунтах треба класти асфальт. В Радянському Союзі дорогу «Мінськ-Москва», дорогу на Ковель та Обухів, де внизу торф, успішно поклали в афальтобетоні. Тобто, цементобетон треба, навпаки, використовувати там, де більш погані ґрунти".
Дивитись повну версію презентації ТУТ>>>
Виконавчий директор з інноваційно-інституційних перетворень компаній ДАК «Автомобільні дороги України» Олег ОСТРОВЕРХИЙ:
"Я один з тих, хто давним-давно говорить про необхідність використання цементобетону в дорожньому будівництві України. На сьогодні не бачу ніяких перешкод і проблем у застосуванні цієї технології.
Перевага цементобетонних доріг у їхній довговічності.
Щодо безпеки. Якщо не вистачає коефіцієнту щеплення, то влаштовується ліфт чи шари зносу, певними технологіями наносять шорстке бетонне покриття.
Щоб подолати бездоріжжя в Україні, потрібно усвідомити три важливі моменти:
Цементобетонні дороги вирішують усі ці три завдання".
Директор Державного підприємства «Державний дорожній науково-дослідний інститут імені М. П. Шульгіна» (ДП «ДерждорНДІ»), кандидат технічних наук Василь НАГАЙЧУК:
"Ми повинні визначитись, за яких умов варто класти цементобетон. Найголовніше – це наявність інтенсивності руху. Треба орієнтуватись на магістральні дороги, по яких здійснюється безперервний рух транспорту.
Цементобетонні дороги – це знахідка, адже вони не бояться транспортних навантажень і можуть витримати будь-яку температуру.
Ми знаємо, що 97 % із 170 тисяч кілометрів доріг потребують капітального ремонту. Якщо працюватиме Дорожній фонд і буде фінансування, то буде велика потреба у збільшенні темпів будівництва.
Тому є необхідність впроваджувати цементобетон. Дуже важливо, що цемент – вітчизняний матеріал, який можна спокійно використовувати для будівництва доріг.
Є повне нормативно-технічне забезпечення для впровадження технологій будівництва доріг із цементобетонного покриття".
ЩО ПРО БЕТОННІ ДОРОГИ ДУМАЄ УКРАВТОДОР?
ПЕРЕВАГИ ТА НЕДОЛІКИ ЦЕМЕНТОБЕТОННИХ ДОРІГ
Експерти впевнені, що низка переваг цементобетону здатна вирішити надважливе завдання – подолати бездоріжжя та створити якісне та надійне дорожнє покриття.
Плюси бетонних доріг беззаперечні:
• Міцність. Дороги витримують значні навантаження;
• Високий термін експлуатації;
• Висока локальна складова собівартості цементобетонних доріг веде до створення нових робочих місць та зменшення залежності країни від імпорту;
• Економія палива;
• Економія на освітленні доріг;
• Вищий рівень безпеки для учасників дорожнього руху у порівнянні з асфальтобетонним покриттям;
• Підвищення транзитної привабливості.
Варто відзначити, що є кілька важливих моментів при установці та експлуатації бетонних доріг, а саме:
• Тривалий термін перекриття дороги при кладці цементобетону;
• Необхідність проводити роботи надзвичайно скрупульозно, щоб у подальшому не виникало дефектів покриття;
• Рівень шуму при користуванні цементобетонними дорогами вищий. Також деякі експерти заявляють, що щеплення з автомобільними шинами у цементобетону гірше. Це все вирішується технічними способами – нанесенням шорсткої поверхні.
ЩО БУДЕ ЗРОБЛЕНО ЗА РЕЗУЛЬТАТАМИ КРУГЛОГО СТОЛУ
Учасники Круглого столу звертаються з рекомендаціями до центральних органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування:
1. поширити рекомендації Круглого столу з огляду на позитивний вплив для національного виробника, можливість стабільної роботи стратегічно важливих підприємств, надходження до місцевих та державного бюджетів України та соціально-економічний розвиток територій;
2. розглянути можливість підготовки технічної документації, розробки проектів та проведення тендерів на будівництво доріг в цементобетоні, обґрунтувавши їх економічну доцільність;
3. в новій "Державній програмі розвитку автомобільних доріг на 2018-2022 роки":
• передбачити показник життєвого циклу дороги в 2—25 років для технічних завдань на ремонт і будівництво доріг;
• визначити перелік доріг з підвищеною інтенсивністю та навантаженнями для забезпечення підвищеної міцності конструкцій при плануванні всіх видів робіт на таких дорогах, а саме:
а) дороги в регіонах з підвищеними температурними режимами;
б) дороги військового призначення;
в) під’їзди до аеропортів та морських портів, ТЕЦ, логістичних центрів, елеваторів;
г) об’їзні дороги великих населених пунктів;
д) дороги до окремих промислових підприємств деревообробної галузі;
е) маршрути руху контейнерів та зерновозів тощо.
• запровадити порядок обов’язкового техніко-економічного порівняння жорстких і нежорстких конструкцій дорожнього покриття під час розробки проектної документації.
Врахування пропозицій Круглого столу дозволять суттєво скоротити бюджетні видатки, підвищать ефективність використання коштів Державного дорожнього фонду, сприятимуть економічному росту держави.
В 2018 році уже на 232 кілометрах українських доріг з’явиться цементобетонне покриття. Головний будівельний портал сподівається, що будівництво бетонних доріг найближчими роками стане загальнонаціональним трендом. Пам’ятаймо, що хороші дороги – не лише візитівка країни, а й наш комфорт та безпека.
Наталія АНТОНЮК
Заборонено і буде заблоковано:
- реклама
- спам та шахрайство
- образи, дискримінаційні висловлювання
Редакція не модерує коментарі, відповідальність за зміст коментарів несе автор коментаря. Редакція Build Portal залишає за собою право не погоджуватись з думкою автора коментаря, проте надає свободу слова відповідно до ст. 21, 24 та ст. 34 Конституції України.
Шановні читачі, читайте коментарі вдумливо, пам'ятайте, що автором коментарів можуть бути різні джерела.