РУС УКР РУС ENG
НБУ: USD: 41.784 EUR: 48.842
Банк Покупка Продажа НБУ
USD 39.800 40.300 41.784
EUR 40.000 41.000 48.842
USD 41.550 42.010 41.784
EUR 48.550 49.249 48.842
Новость

В Києві хочуть відновити трамвайну колію в центр міста

Раніше демонтовану колію тепер вважають дуже навіть потрібною місту
3054
14 декабря 2017 г.



У Департаменті транспортної інфраструктури КМДА обговорюють новий проект подовження ліній швидкісного трамваю з Вокзалу до станції метро «Палац Спорту». «Хмарочос» дізнався деталі проекту, пише Хмарочос.

Чому потрібен трамвай у центр?

Пряме сполучення Борщагівської лінії швидкісного трамваю з центром міста було перервано у 2001 році – тоді закрили багато маршрутів в тому числі демонтували колії на вулиці Саксаганського, від Палацу Спорту до вулиці Антоновича (Горького). У 2005 році ліквідували решту ділянки, до вулиці Старовокзальної. У той час це вважалось ніби-то прогресивним рішенням, яке мало сприяти поліпшенню автомобільного трафіку на цих вулицях. Все ж важливе сполучення великого масиву та Центрального залізничного вокзалу з діловим центром міста було порушено, а затори є й зараз. У Департаменті транспортної інфраструктури КМДА планують відновити трамвайний маршрут і покращити цим ситуацію в місті.

Головний спеціаліст департаменту Віктор Петрук розповідає, що згідно досліджень, виконаних при розробці транспортної моделі Києва, визначено, що найбільшу щільність робочих місць у місті мають утворення Паньківщина та Нова Забудова (район вулиць Жилянської – Саксаганського – Антоновича – Великої Васильківської). Тобто сюди у робочі дні приїжджають з усього міста на роботу десятки тисяч людей. Частково цей попит на громадський транспорт забезпечує синя гілка метро, але вона обслуговує тільки північ і південь міста, а ось захід міста з Паньківщиною зв’язаний лише через станцію метро «Вокзальна», поряд з якою знаходиться кінцева зупинка швидкісного трамваю, а також через станцію «Політехнічний інститут». Таким чином, кожного дня суттєва частка зі 170 тисяч людей, які користуються швидкісним трамваєм, пересаджується на метро, аби доїхати до місця роботи.

Якщо ж подовжити цю гілку трамваю до станції метро «Палац Спорту», то її пасажиропотік може вирости зі 170 до 250 тисяч осіб на день. Є у цього рішення ще один позитивний момент – на переходах «Золоті Ворота – Театральна» та «Хрещатик – Майдан Незалежності» щоденне навантаження зменшиться на 10-15%, тобто там не буде відчуття тисняви, як зараз.

Яким буде маршрут трамваю?

Переваги подовження запропонованої гілки зрозумілі, але як саме вона буде проходити? У 2016 році Світовий Банк запросив британську компанію ITP консультувати столичну адміністрацію щодо розробки й запровадження нових маршрутів. Серед іншого, експерти запропонували пустити цю лінію вулицею Льва Толстого. І цей варіант також має право на існування, адже там раніше була трамвайна лінія, але київським проектантам все ж ближчий варіант трасування через вулицю Жилянську, при чому в обидва боки.

Раніше колії були на Саксаганського, але після того, як рейки зняли, там поклали нову теплотрасу. Її перенесення сильно збільшить вартість проекту, тому пропонується обидві колії прокласти саме по Жилянській у правій та лівій дорожніх смугах. Там зараз існує неробоча виділена смуга для громадського транспорту, на якій паркуються автомобілі. При цьому збережуться усі повороти та наземні пішохідні переходи, а на ділянці Жилянської від вулиці Льва Толстого до Короленківської зроблять одну додаткову смугу для автівок – таким чином трамвай не погіршить ситуацію з заторами.

Ще одне нововведення стосуватиметься району вокзалу. Колії хочуть прокласти вздовж залізниці та по вулиці Петлюри повз будівлю Центрального вокзалу. На вулицю Старовокзальну, таким чином, швидкісний трамвай не заїжджатиме. У другу чергу пропонується об’єднати залізничну колію з трамвайною для створення системи tram-train (на схемі позначено синім кольором). Кінцева зупинка в районі станції метро «Палац Спорту» буде або на вулиці Шота Руставелі (варіант А), або безпосередньо на Спортивній площі, недалеко від ТРЦ «Гулівер» (варіант В).

Чи буде реалізовано цей проект?

Наразі проект знаходиться на стадії погодження. Заступник голови КМДА Ілля Сагайдак заявив, що цей амбітний проект є найбільш цікавим в плані розвитку рейкового транспорту в столиці.

Ілля Сагайдак, заступник голови КМДА: «Наразі готується розпорядження, яке запустить процес проектування цієї ділянки. Без затримок у фінансуванні ми можемо побудувати нову гілку за півтора року. Це буде важливим кроком для забезпечення комфортного транспортного сполучення районів Відрадного та Борщагівки з центральною частиною міста. Важливим є те, що ми забезпечуємо зручне сполучення без пересадок. Це суттєво розвантажить червону гілку метро і станцію метро “Вокзальна”».


За попередніми оцінками, вартість будівництва першої черги проекту становить 343 мільйони гривень. Ще 483 мільйони гривень – придбання додаткового рухомого складу, необхідного у зв’язку зі збільшенням пасажиропотоку та протяжності лінії – каже Віктор Петрук. Але важливим чинником тут є політична воля очільників міської адміністрації – якщо проект не «гальмуватимуть», то можна встигнути і за термінами, і вкластись у фінансування.

Які є подальші можливості розвитку трамваю в Києві?

Далі від цієї гілки можна пустити колії у напрямку станції метро «Либідська» вулицями Антоновича та Великою Васильківською, або Короленківською – Малевича. Після цього є ідея знову з’єднати лівобережну і правобережну трамвайні мережі через міст Патона, забезпечивши ще один переїзд через Дніпро громадському транспорту великої місткості. На думку Петрука, важливо з’єднати трамваєм «Либідську» з площею Перемоги та Дарницькою площею. Це значно розвантажить метро і дозволить комфортно діставатись на роботу киянам з лівого берега.

Джерело: Хмарочос

Рубрика:
Читайте все статьи рубрики
Новости для населения
Українці, що ви думаєте з цього приводу? Давайте обговорювати!
Не стійте осторонь – вільно діліться своєю думкою з іншими людьми.
Але, будь ласка, будьте ввічливі та дотримуйтесь правил коментування. ПОСИЛАННЯ ЗАБОРОНЕНІ, та блокуються автоматом.
Заборонені будь-які посилання (коментар з посиланням не може бути доданий, він автоматично блокується)

Заборонено і буде заблоковано:
- реклама
- спам та шахрайство
- образи, дискримінаційні висловлювання

Редакція не модерує коментарі, відповідальність за зміст коментарів несе автор коментаря. Редакція Build Portal залишає за собою право не погоджуватись з думкою автора коментаря, проте надає свободу слова відповідно до ст. 21, 24 та ст. 34 Конституції України.

Шановні читачі, читайте коментарі вдумливо, пам'ятайте, що автором коментарів можуть бути різні джерела.

Будь ласка, поставтеся до цих правил з повною відповідальністю.
Якщо дії коментованого шкодять читачам, рекламодавцям, співробітникам Build Portal або всій нашій спільноті, ми можемо заблокувати користувача.
Читать полностью Скрыть
13 декабря 2017 г.
1486
Интерфейс терминалов обещают украинизировать в ближайшее время...
13 декабря 2017 г.
1339
Ирландский лоукостер и столичный аэропорт нашли консенсус...
13 декабря 2017 г.
1447
Власти Киева в 2018 году выделят деньги на ремонт теплосетей...
16 июня 2025 г.
2813
«Київміськбуд» планує реструктурувати боргові зобов’язання...
16 июня 2025 г.
2568
Партнери підтвердили подальшу підтримку України у впровадженні ключових реформ та надали оцінку прог...
26 мая 2025 г.
3042
Фонд вкладатиме кошти, внесені США та Україною, у проєкти з видобутку природних ресурсів, нафту та г...
09 июля 2025 г.
374
Особенности клея для теплого пола и практические советы по укладке...
09 июля 2025 г.
4711
Історична підземна ротонда була частиною великого садового комплексу, побудованого у XVIII столітті...
09 июля 2025 г.
1437
Традиційно підбиваємо підсумки 1 півріччя 2025 року, дискутуємо щодо можливих векторів розвитку ринк...
19 июня 2025 г.
3143
18-19 червня 2025 року у м.Києві відбудеться виставка-форум у сфері інноваційних рішень для теплової...
17 июня 2025 г.
489
Запрошуємо на Business Day КБУ, який відбудеться вже завтра - 18 червня 2025 року. Другий блок буде ...
Почтовая рассылка Build Portal для участников строительного бизнеса
Только самое важное
*один раз в неделю
Юрій Обух, директор Рууккі Україна розповів про незмінний курс компанії до інновацій і без...
Андрій Озейчук – будівельник з 27-річним досвідом, засновник компаній Rauta, Kovlar та Teza, г...
BUILD PORTAL - Агрегатор новин
  • Збираємо всі існуючі новини будівельного ринку в одному місці
  • Унікальний "SMART рубрикатор" (розумний рубрикатор): це дуже деталізований по кожному напрямку рубрикатор аби ви змогли швидко знайти всі згруповані матеріали з потрібної теми
Build portal - українське народне медіа - без впливу оліграхів та влади!